Vylepšený Renault Koleos má slovenské ceny, začína už na 31 400 eurách (zatiaľ)

Vyšší štandard – Modernizované SUV od značky Renault má už v základnej výbave 360° kamerový systém či dvojzónovú automatickú klimatizáciu.
Vydané  Text: 
Na stránkach importéra nachádzame informáciu, že sa nový Renault Koleos predáva od 29 090 €, [v cenníku](https://ecomoto.sk/wp-content/uploads/2021/01/renault-koleos-cennik-2021.pdf) však figuruje v štyroch konfiguráciách, najlacnejšia z nich za 31 400 eur. Najdrahšia verzia, Initiale Paris s naftovým motorom a 4×4, vychádza na 41 500 eur. Informácia o sume 29 090 eur platí pre verziu Zen, ktorá je [uvedená v konfigurátore](https://www.renault.sk/osobne-vozidla/koleos/konfigurator.html). Vylepšený Renault Koleos je stále tým istým Koleosom, s ktorým sme sa mohli stretnúť aj doteraz, omladenie malo za cieľ spraviť model atraktívnejším v silne konkurenčnom prostredí, akým sú práve SUV modely tejto veľkosti. Silných hráčov v tejto kategórii majú totiž prakticky všetky automobilky, no Renault má stále čo ponúknuť, hoci sa stále jedná o Koleos generácie predstavenej do modelového roku 2017 a modernizovanej v roku 2019. Podstatné je uviesť predovšetkým to, že sa nový Koleos dočkal nielen estetickej, ale aj technologickej modernizácie. Má nový svetelný podpis tvorený zo 100% LED na predných a zadných svetlometoch vo všetkých verziách. Predné Full LED svetlomety LED PURE VISION majú až o štvrtinu vyšší výkon v porovnaní s halogénovými svetlami, pritom spotrebujú o desať percent menej elektrickej energie a do zadných 3D LED svetiel boli zakomponované smerové svetlá s animáciou (dynamické smerovky). V kontexte pohonu je pre verziu so 4×4 k dispozícii aj asistent pre jazdu z kopca, a to v konfigurácii s naftovým motorom Blue dCi 190 4×4 X-Tronic. Tento asistent funguje v rozpätí rýchlostí 5 až 30 km/h a obmedzuje rýchlosť zjazdu automaticky, teda bez nutnosti používať brzdový pedál. Každý, kto v tomto období trávi čas s rodinou v prírode kdesi v kopcoch, túto funkciu nepochybne rád využije. Pribudlo aj kožené čalúnenie Riviera Camel v hnedej farbe. Po novom sa Koleos dočkal aj zjednodušenia svojej komerčnej ponuky výbavy Intens. Benzínový motor TCe 160 v súčinnosti so 7-stupňovou automatickou prevodovkou EDC dosahuje emisie CO2 153 g na kilometer, čo môžeme s ohľadom na veľkosť vozidla a chýbajúci hybridný pohon považovať za stále dobrý údaj. Všetky motory pritom spĺňajú práve aktuálnu normu Euro6 DFull (TCe 160 EDC a Blue dCi 190 4×4 X-Tronic), ktorá tu s nami bude ešte pomerne dlhý čas. O Euro 7 sa stále iba špekuluje a teda kúpou naftového Renaultu by sa tak zákazník nemal dostať do problémov s nemožnosťou vjazdu do zón s obmedzeným vjazdom vysokoemisných vozidiel ešte niekoľko rokov. Všetky podrobnosti o technike a prvkoch výbavy nájdete v priloženom cenníku: ## Renault Koleos – ceny, slovenský cenník, úrovne výbavy




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.