Trieda S prejde ako plug-in hybrid až 100 kilometrov – aj s výkonom 510 koní!

Limuzína Mercedes-Benz Triedy S opäť prichádza ako plug-in hybrid, a to so špičkovými technickými údajmi. Potvrdzuje tým svoju pozíciu trhového lídra.
Vydané  Text: 

Ak máte radi Mercedes-Benz Triedy S, nepochybne viete, že všetky články o tejto limuzíne nájdete na Autovinách na samostatnej podstránke: > Všetko o značke [Mercedes-Benz](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/mercedes-benz) a [Triede S](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/mercedes-benz-s) ### Mercedes-Benz Triedy S EQ Power – stručne o pohone Značka Mercedes-Benz informovala o príchode plug-in hybridnej verzie svojej limuzíny Triedy S. Novinka je nositeľom už štvrtej generácie plug-in hybridného systému uvedeného do komerčného predaja (prvá prišla v roku 2009 do konštrukčného radu 221). Popri spaľovacom motore využíva doplnkový elektrický motor, ktorého maximálny výkon je prekvapivých až **110 kW**, ekvivalent 150 koní. A teraz pozor – krútiaci moment dosahuje až 440 Nm, zatiaľ čo v spaľovacom motore 500 Nm pri 1 600 – 4 500 otáčkach za minútu! Aj napriek mimoriadnemu výkonu doplnkového motora je automobil schopný prejsť na jedno plné nabitie trakčného akumulátora až približne 100 kilometrov, čo je hodnota, ktorá je fakticky dvojnásobná ako v prípade bežných plug-in hybridov na aktuálnom trhu. V súčanosti je bežné, že plug-in hybridy ponúkajú elektrickú jazdu s maximálnym dojazdom 50 kilometrov, aj to však s významnými limitáciami. Takýto dojazd je realistický iba v prípade započatia jazdy z úplne nabitej batérie a energeticky vysoko efektívnou prevádzkou vozidla. Základom hybridného pohonu v plug-in hybridnej konfiguráci je pritom stále **radový šesťvalcový motor M 256** z modulárnej rodiny FAME (*Family of Modular Engines*) **s maximálnym výkonom 270 kW** (367 koní). Celkový systémový výkon tak dosahuje max. **375 kW (510 k) a 750 Nm**. Akumulátor vyhradený pre pohon elektrického motora má **max. kapacitu 28,6 kWh**, nabíjanie striedavým prúdom umožní rýchlosť 11 kW alebo až 60 kW jednosmerným prúdom. Teoreticky sa tak dostávame k času nabíjania na úrovni maximálne niekoľkých desiatok minút. Pokiaľ sa jedná o tankovanie benzínu, 67-litrovú nádrž naplníte stále nepomerne rýchlejšie, no elektrifikované autá sa nabíjajú predovšetkým vtedy, keď sa nepoužívajú – na parkovisku pred domom, pred firmou či v nákupnom centre. Automatická prevodovka 9G-TRONIC má deväť stupňov a aj ona sa podieľa na priaznivom výsledku testu spotreby podľa metodiky WLTP – iba 1,6 až 1,3 l/100 km. Priemerná energetická spotreba elektrického pohonu je pritom mierne vyššia ako pri malých elektromobiloch, a to 26,7 až 24,7 kWh/100 km. Emisie CO2 dosahujú pritom iba 37 až 29 g/km. *V spojení s hydraulickými brzdami sa zlepšila aj rekuperácia, jej výkon je až 120 kW*, uvádza výrobca. Novinka sa dostane do predaja v priebehu roka 2021. ### Mercedes-Benz Triedy S EQ Power – interiér [GALLERY id=31185]
Trieda S (hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete)
ValcePočet/zoradenie6/R
Zdvihový objemcm³2 999
Menovitý výkon zážihového motorakW/k pri 1/min270/367 pri 5 500 – 6 100
Menovitý krútiaci moment zážihového motoraNm pri 1/min500 pri 1 600 – 4 500
Menovitý výkon elektromotorakW/k110/150
Menovitý krútiaci moment elektromotoraNm440
Systémový výkonkW/k375/510
Systémový krútiaci momentNm750
Maximálna rýchlosť [4]km/h250
Maximálna rýchlosť s elektrickým pohonomkm/hcez 140
Spotreba kombinovaná, vážená (NEDC) [5]l/100 km1,6-1,3
Spotreba kombinovaná, vážená (WLTP) [6]l/100 km1,3-0,8
Kombinované emisie CO₂, vážené (NEDC) [5]g/km37 -29
Kombinované emisie CO₂, vážené (WLTP) [6]g/km30-18
Kapacita vysokonapäťového akumulátora/z toho využiteľná kapacitakWh28,6/21,5
Spotreba elektriny kombinovaná, vážená (NEDC) [5]kWh/100 km26,7-24,7
Spotreba elektriny kombinovaná, vážená (WLTP) [6]kWh/100 km29,5-24,5
Dojazd pri jazde na elektrický pohon NEDC [5]km100-115
Dojazd pri jazde na elektrický pohon WLTP [6]km81-103
* *[5] Udané hodnoty sú zistené „hodnoty NEDC-CO2 v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Dojazd a spotreba elektrického prúdu boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES. Ako vymeriavací základ podľa zákona o elektromobilite (EmoG) je smerodajná iná hodnota. Ako vymeriavací základ pre daň z motorových vozidiel môže byť určujúca vyššia hodnota*. * *[6] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o Hodnoty CO2 podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektrického prúdu bola zistená na základe nariadenia 683/2008/ES. Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky. Slúžia len na porovnanie rôznych typov vozidiel. Hodnoty sa líšia v závislosti od zvolených prvkov mimoriadnej výbavy*.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.