Koniec mobilom za volantom: Nepomáhajú pokuty, prišiel čas na systémové riešenie

Spoločnosť Google pracuje na vývoji systému, ktorý by dokázal zablokovať telefón vodiča počas jazdy.
Vydané  Text: 
Používanie smartfónu za volantom je rozsiahla téma, ktorou sa zaoberajú mnohí odborníci. V súčasnosti sa táto častá príčina dopravných nehôd rieši najmä sankcionovaním, to sa však zdá neúčinné a nepostačujúce. Preto sa technologický gigant Google rozhodol pre razantnejšie riešenie, ktoré by mohlo priniesť skutočné výsledky. Najväčší výrobcovia mobilných zariadení a operačných systémov, Google a Apple, už dlhšie **pracujú na vývoji funkcií, ktoré by vodičovi zabránili počas jazdy používať svoj telefón**. Možnosťou, ako tomu zabrániť, je napríklad automatické stíšenie telefónu, zablokovanie klávesnice v systémoch Apple CarPlay a Android Auto. Google však pracuje aj na patentne s názvom “**Automated pacing of vehicle operator content interaction**”, čím by bolo možné zablokovať telefón osobe za volantom, kým nezastaví. Sústredí sa pritom iba na osobu vodiča, nie na všetkých spolujazdcov, či cestujúcich verejnou dopravou. To však nie je také jednoduché. Na to, aby systém rozlíšil šoféra od spolujazdcov, je potrebný špeciálny analytický systém, ktorý sleduje správanie používateľa pri ovládaní telefónu. Komplexný softvér na základe jeho pozornosti, ktorú telefónu venuje, bude schopný vypočítať, aké má užívateľ reakcie a či sa okrem ovládania telefónu nevenuje aj niečomu inému. Je totiž dokázané, že keď človek používa telefón počas šoférovania, jeho reakcie sú spomalené. V prípade, že softvér zaznamená rozdiel v reakčnom čase v porovnaní s bežným používaním, úplne zablokuje užívateľské rozhranie. To by sa malo zobraziť na obrazovke telefónu ako označenie “Paused for safety”, teda prerušené kvôli bezpečnosti. Či sa Google nakoniec rozhodne zaviesť túto funkciu do operačného systému Android ešte nie je celkom jasné. Šikovný patent by sa dal využiť tiež na radu iných účelov. V každom prípade to asi závisí od širšieho kontextu a záujmu automobiliek.

Land Rover nám ukázal svoj najnovší telefón, je to toto hrubé monštrum

Prekvapivo sa nový telefón Land Rover Explore sústreďuje na chodcov. Prečo?








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.