NAJLEPŠÍ MERCEDES-MAYBACH V HISTÓRII. Limuzína pre smotánku v novej generácii

Nová generácia najluxusnejšej limuzíny sveta má v porovnaní s konvenčnou Triedou S rázvor dlhší až o 18 centimetrov, teda až 3 396 mm!
Vydané  Text: 
Mercedes ukazuje, aký krásny interiér je v novej limuzíne pripravený pre vodiča, lenže ten v tomto prípade nezohráva až tak dôležitú úlohu. Najviac pozornosti a komfortu by si mal užívať pasažier na takzvanom riaditeľskom kresle, to je vzadu vpravo. To je práve ten človek, ktorý auto vlastní a za volantom sedí jeho osobný šofér. Nazrieť do sveta bohatstva, luxusu a obrovskej zodpovednosti za riadenie firiem či krajín nám umožňuje práve Mercedes-Maybach Triedy S. Pre nás je možnosť posadiť sa do takéhoto vozidla nevšedná exkurzia, na ktorú spomíname roky, pre iného každodenná realita.
Úplne nový Mercedes-Maybach Triedy S má potenciál na to, aby sme ho označili za najlepšiu lumuzínu na svete, i keď by sa nepochybne našli aj ľudia, ktorí nám pripomenú, že sú tu ešte drahšie a ešte luxusnejšie automobily. V skutočnosti už základová Trieda S od Mercedes-Benzu disponuje všetkým, čo môže aj mimoriadne náročný zákazník chcieť a verzia Maybach ponúka ešte o kúsok viac. Presnejšie o 18 centimetrov viac, ktoré nachádzame v predĺženom rázvore. **Automobil s celkovou dĺžkou až 5 469 mm** teda fakticky nezaparkujete v štandardizovanom parkovacom boxe kdesi v nákupnom centre, napokon tam ani nepatrí. Mercedes-Maybach Triedy S sa od Mercedes-Benzu Triedy S odlišuje už na prvý pohľad nielen vďaka celkovej dĺžke, ale aj estetickými doplnkami. Dvojfarebné vyhotovenie karosérie s deliacim pruhom je pre Maybachy typické (no za príplatok), rovnako aj rozsiahle využitie chrómových prvkov na prednej maske. Maska chladiča s vertikálnymi pásmi a ostrý dizajn svetlometov nápadne pripomínajú už dávnejšie odprezentovanú štúdiu [Mercedes-Maybach 6](https://www.autoviny.sk/novinky/117211/mercedes-maybach-6-cabriolet-je-najskvostnejsi-kabriolet-tohto-storocia), hoci za čelným sklom je už všetko iné.
„*Osobitnými poznávacími znakmi prednej časti sú osobitá kapota motora s pochrómovanou plutvou a maska chladiča Mercedes-Maybach. Jej vysoký, jedinečný, ľahko identifikovateľný vzhľad sa zakladá na zvislých, trojrozmerných ozdobných lištách. Slovná značka MAYBACH je integrovaná v pochrómovanom ráme masky chladiča. Zadné bočné dvere sú širšie ako pri príbuzných modeloch, okrem toho je v stĺpiku C umiestnené pevné trojuholníkové okno. Logo značky Maybach na stĺpiku C zdôrazňuje exkluzivitu. Na želanie je vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S vybavené elektricky poháňanými komfortnými dverami vzadu*,“ uvádza sa v tlačovej správe výrobcu k novinke.
K celkovej estetike prednej časti vo významnej miere prispieva aj vnútorná grafika príplatkových svetlometov DIGITAL LIGHT, ktoré budú v predaji od leta 2021: „*Každý svetlomet obsahuje svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel*,“ uvádza výrobca a avizuje tiež nové funkcie, ako „*premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku*“. ### Mercedes-Maybach Triedy S – interiér [GALLERY id=31147] Interiér je aj napriek výraznej orientácii na zadných pasažierov splneným snom každého šoféra. Ten má k dispozícii rozmerný prístrojový panel, ktorý dopĺňa samostatná dotyková obrazovka uložená na stredovej konzole s nápadným naklonením. Takéto umiestnenie prospieva ergonómii používania, pretože vodič aj spolujazdec majú dotykové ovládanie na dosah prstov aj bez toho, aby sa museli rukami naťahovať až k palubovke.
Zásadná redukcia fyzických ovládacích prvkov dotka iba stredovej konzoly, pretože vodič má aj naďalej k dispozícii jednoúčelové ovládacie tlačidlá na volante. Netreba zabúdať tiež na prepracované hlasové ovládanie, ktorým sú nové Mercedes typické. Na obrazovkách sa zobrazuje prostredie druhej generácie systému MBUX, ktorému sme venovali samostatný článok:

Nový Mercedes-Benz Triedy S bude mať o 27 tlačidiel menej, zato viac displejov

V novom Mercedese Triedy S bude až o 27 fyzických tlačidiel menej ako v tej súčasnej. Mercedes displejom verí.

Mercedes-Maybach Triedy S obsahuje celkovo až päť obrazoviek, z toho tri sú vzadu.
Významnými inováciami novej generácie sedanu/limuzíny Maybach sú automatické podávače bezpečnostných pásov aj pre zadných pasažierov, aktívna kompenzácia jazdného zvuku (AFGK) či adaptívne osvetlenie zadnej časti interiéru pomocou 253 svetelných diód.
Operadlá riaditeľských sedadiel je možné nakláňať do uhla maximálne 43,5 stupňa, teplotu chladiaceho priečinka v zadnej lakťovej opierke je možné nastavovať v rozsahu medzi +1 a +7 °C a z bezpečnostného hľadiska je pôsobivé využitie čelného airbagu pre zadných pasažierov. Celkovo sa vo vozidle nachádza 18 airbagov! ### Pohon a dostupnosť Mercedes vo svojej tlačovej správe neuvádza technické údaje pohonu, ale avizuje aspoň technológiu riadenia zadnej nápravy a tiež skorú dostupnosť technológií automatizovanej jazdy DRIVE PILOT: „*Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam, ako napr. surfovaniu na internete alebo spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office)*.“ Avšak zmieňuje sa iba o nemeckom trhu. „*Na Slovensku sa predaj vozidla Mercedes-Maybach Triedy S začne na jar 2021. **Prvé vozidlá sa k autorizovaným obchodníkom dostanú v lete 2021***,“ informuje slovenské zastúpenie značky.

Maybach vstúpil do novej éry. Jeho prvé SUV je opulentné a výnimočne luxusné (+VIDEO)

Úchvatný vzhľad, výnimočný interiér, ohromujúci výkon pohonného systému. Keď sa bavíme o vozidle Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC, superlatívov skrátka nie je dosť.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »