Volkswagen zverejnil, koľko pracovných miest vznikne výrobou Superbu a Passatu

Nové generácie modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb sa budú vyrábať v Bratislave a s tým súvisí aj zvýšenie počtu pracovných miest.
Vydané  Text: 

Cieľom stratégie Volkswagen Slovakia s názvom Plán 2025 bolo zabezpečiť budúcnosť podniku a zamestnanosť. Súčasťou tejto stratégie je aj umiestňovanie nových projektov výroby vozidiel do už existujúcej výroby. Tým sa optimalizuje vyťaženie závodu a zároveň sa znížia výrobné náklady. ### Všetko pod jednou strechou Presne podľa tejto stratégie sa budú vyrábať aj nasledujúce generácie Volkswagen Passat a Škoda Superb v bratislavskom závode. Využije sa na to existujúca produkcia, takže závod nebude potrebné rozširovať. Investície si bude vyžadovať prebudovanie karosérne, prestavba linky v lakovni a dodatočné technológie. Keďže oba tieto modely patria do rovnakej produktovej rodiny, dajú sa využiť aj prepojenia vo výrobe a logistike, napríklad pri dodávaní komponentov do jedného závodu. Okrem toho môžu byť obidve vozidlá vyrábané na rovnakej linke. Volkswagen Slovakia však vytvorí množstvo nových pracovných miest. A nebude to žiadna maličkosť, **nových pracovných miest má byť až dvetisíc**! Povedal to v pondelok na tlačovej konferencii člen predstavenstva Volkswagen Slovakia pre personálnu oblasť Sebastian Krapoth. Pripomeňme, že výroba modelov Superb a Passat sa spustí v roku 2023. Prvá investícia by sa mala pohybovať na úrovni 500 miliónov eur a celková investícia v dlhodobom meradle by mala predstavovať miliardu eur. Výrobou týchto modelov sa tiež upevní pozícia Volkswagenu Slovakia, ktorý tak ukáže svoju flexibilitu vyrábaním viacerých značiek v jednom závode. V ňom sa okrem plánovaných modelov vyrábajú napríklad aj Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne a Škoda Karoq a nesmieme zabudnúť ani na modely Volkswagen Up!, e-Up!, Seat Mii electric a škoda CITIGOe iV. ### Ekomobilita na prvom mieste Projektom s názvom Way to Zero sa Volkswagen ako prvý koncern na svete zaviazal k naplneniu cieľov Parížskej klimatickej dohody a týmto projektom chce do roku 2050 dosiahnuť klimatickú neutralitu. Koncern Volkswagen plánuje do roku 2030 uviesť na trh 70 modelov výlučne s elektrickým pohonom, pričom už teraz začal s výrobou prvých 20 modelov. Zároveň chce najbližších 10 rokov vyrobiť 60 hybridných automobilov, z čoho polovica sa už vyrába. Do roku 2030 plánuje vyrobiť celkovo 26 miliónov elektromobilov a predať približne 7 miliónov hybridných vozidiel.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.