Bez rúška aj v aute. Vylepšené Discovery ionizuje vzduch v kabíne

Land Rover Discovery sa ukázal vo svojej vylepšenej podobe. Facelift prichádza po štyroch rokoch od uvedenia aktuálnej generácie, zaujme aj mild-hybridným šesťvalcom. Plug-in hybrid však nebude.
Vydané  Text: 
Land Rover Discovery v súčasnej tretej generácii predávanej od roku 2016 (modelový ročník 2017) stále vyzerá moderne a aktuálne, facelift aj napriek tomu našiel priestor na vylepšenie techniky, ale aj estetiky. Nové Discovery tak ponúkne upravený vzhľad predných svetlometov a zadných svetiel, mierne prepracované vyhotovenie detailov na karosérii, ktoré ale evidentne nemajú vplyv na funkčnosť vozidla. ### Najväčšie inovácie nastali v interiéri
Podstatnejšie inovácie sa udiali v interiéri, ktorý je výrazne modernejší. Z pohľadu vodiča je to predovšetkým nový volant s robustnejším vzhľadom a plochými ovládacími tlačidlami, ktoré už fyzicky nie sú ohraničené. Prístrojový panel disponuje rozmerným farebným displejom (uhlopriečka 12,3 palca) s grafickým prostredím, ktoré dokonale ladí s grafikou na veľkej dotykovej obrazovke uprostred palubovky. Ten má uhlopriečku 11,4 palca a v porovnaní s predchádzajúcim riešením je dotyková plocha väčšia až o 48 percent. Na oboch displejoch sa zobrazuje prostredie nového systému Pivi Pro, ktorý nájdete aj v nových vozidlách značky Jaguar. Tento systém má permanentné pripojenie na internet prostredníctvom LTE sietí a disponuje tiež aktualizáciami softvéru cez internet, Software-Over-The-Air (SOTA). Ovládací panel s klimatizáciou je akýmsi kompromisom medzi modernými dotykovými senzormi a fyzickými ovládačmi – kombinuje ich v miere, ktorá sa nám zdá byť ešte stále prijateľná a ergonomická. Discovery umožňuje aj vybavenie farebným head-up displejom. Novinkou je tiež to, že otočný volič automatickej prevodovky bol nahradený tradičnejšou pákou, podobne ako vo Velari. Spoločnosť Land Rover to vraj urobila preto, aby sa ovládanie automatickej prevodovky stalo prirodzenejším a intuitívnejším. Táto odpoveď pre holandský AutoWeek je ale dosť ľahko spochybniteľná, pretože sú vozidlá, ktoré namiesto pák a otočných voličov používajú iba tlačidlá (napr. Honda CR-V, Honda E) a zdá sa, že ľudia si na ne vedia veľmi rýchlo zvyknúť. ### Vyspelá filtrácia vzduchu Samostatnú pozornosť výrobca vo svojej tlačovej správe venuje vzduchovej filtrácii, ktorá využíva filtre PM2.5 a ionizáciu vzduchu (Cabin Air Ionisation). Okrem toho, že filtre účinne odstraňujú zo vzduchu prúdiaceho do kabíny od drobných pevných častíc a znečistení (Cabin Air Filtration), poradia si aj s alergénmi a toxínmi. Ako zvládajú vírusy, výrobca neuvádza, no pre použitie v profesionálnych podmienkach s rizikovým prostredím by napríklad zdravotnícki pracovníci nemuseli počas jazdy autom používať rúška a tvárové masky s filtrami. ### Motory prevažne s elektrickou podporou
Land Rover ponúka aktualizovaný Discovery so štyrmi motormi, dva sú benzínové a dva naftové. Väčšina z nich využíva technológiu pohonu MHEV, mild-hybrid, teda pomocou štartér-generátora sú schopné dopomáhať spaľovaciemu motoru mierne znižovať spotrebu paliva a emisie CO2. * Discovery P300: benzín, max. 221 kW, 2,0-litrový štvorvalec, 400 Nm pri 1 500 – 4 500 ot./min. * Discovery P360: benzín, max. 265 kW, 3,0-litrový šesťvalec MHEV, 500 Nm pri 1 750 – 5 000 ot./min. * Discovery D250: nafta, max. 183 kW, 3,0-litrový šesťvalec MHEV, 570 Nm pri 1 250 – 2 250 ot./min. * Discovery D300: nafta, max. 221 kW, 3,0-litrový šesťvalec MHEV, 650 Nm pri 1 500 – 2 500 ot./min. Verzia plug-in hybrid v predaji nebude. Štandardnou položkou výbavy nového Discovery je vzduchové pruženie, inteligentný pohon všetkých kolies a tiež vylepšený systém Terrain Response 2, takže aj najlacnejšie Discovery by malo podávať nadštandardné výkony počas jazdy terénom. S ohľadom na vnútornú priestrannosť bude Discovery ponúkaný v 5-miestnej aj 7-miestnej konfigurácii.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »