Veľkou výhodou sedanu, hatchbacku a kombi FIAT Tipo je nízka nadobúdacia cena. Podľa štúdie nemeckej GTU sa však ani neskorší vodiči kompaktného Fiatu nemusia obávať nadmerných výdavkov. Ukázalo sa, že model Tipo bol jedným z lídrov v zozname najspoľahlivejších automobilov.
Automobil stojí na 17-palcových diskoch a vonkajší vzhľad bude možné upraviť pomocou troch odtieňov laku karosérie: sú nimi ružové zlato Rose Gold, modrá Glacier Blue a čierna Onyx Black.
### Interiér s luxusným imidžom
To, čím FIAT 500 3+1 prekvapuje vo veľmi pozitívnom duchu, je interiér – ten nadobudol takmer luxusný vzhľad vďaka členitosti palubnej dosky, osadenému dotykovému displeju „cinerama“ s uhlopriečkou 10,25 palca (rovnaký je aj v novom Tipe) a digitálnemu prístrojovému panelu s kruhovým motívom s uhlopriečkou 7 palcov. Výrazne krajšie je tiež grafické spracovanie systému UConnect 5. generácie zobrazeného na oboch displejoch. Zatiaľ čo digitálny prístrojový panel bude štandardom, rozmerný stredový displej je položkou najvyššej konfigurácie ICON.
Volant je dvojramenný, na každej strane obsahuje tri riadky tlačidiel.
Na prvý pohľad chýba ovládač prevodovky – v tomto prípade bola možná jeho drastická minimalizácia. Teda namiesto páky je tu iba riadok tlačidiel P, R, N a D umiestnený na mieste, kde obyčajne býva práve páka radenia.
V interiéri je priestor pre štyri osoby vrátane vodiča, sedadlo vodiča je nastaviteľné v šiestich smeroch.
[GALLERY id=31083]
### Elektrina na 180 kilometrov? V najlacnejšej verzii áno.
Nový FIAT 500 je elektromobil. Výkon pohonného systému sa bude líšiť podľa zvoleného stupňa výbavy, k dispozícii budú verzie ACTION, PASSION a ICON. ACTION ponúkne akumulátor s kapacitou max. 23.8 kWh, ktoré zabezpečujú dojazd na úrovni 180 kilometrov podľa metodiky WLTP. Neznie to veľmi priaznivo, ale výrobca zároveň dodáva, že v čisto mestskej prevádzke pri rýchlosti okolo 50 km/h dosahuje elektromobil dojazd solídnejších 240 kilometrov.
Vo verzii PASSION elektromobil ponúkne rýchlejšie nabíjanie s rýchlosťou max. 85 kW (vo verzii ACTION je 50 kW) a ponúkne aj výber jazdných režimov e-Mode: Normal, Range and Sherpa. Max. výkon elektrického motora je 87 kW (115 k) a dojazd podľa WLTP 320 km (460 km v meste). Maximálna rýchlosť predstavuje 150 km/h a akcelerácia 0-100 km/h prebehne za 9 sekúnd, 0-50 km za 3,1 sekundy.
Verzia ICON ponúkne rovnakú konfiguráciu pohonu ako PASSION a pridáva technickú výbavu do interiéru.
Fiat 500 la Prima, teda uvádzacia verzia karosárskych vyhotovení hatchback a kabrio, ponúkne štandardne výkon max. 87 kW (115 k) a 220 Nm krútiaceho momentu a tiež vyšší stupeň technologickej vybavenosti s druhým stupňom autonómnej jazdy. To znamená, že FIAT 500 má adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu či automatické brzdenie.
### Dostupnosť a cena nového FIAT 500
O cenách nového FIAT 500 zatiaľ nič nevieme, s elektrickým pohonom ale očakávame, že cena presiahne 20-tisíc eur v najnižšej výbave. Odmenou za vyššie ceny má byť práve zmienený hodnotnejší interiér a veľmi atraktívny vzhľad.
Dostupnosť je zabezpečená prostredníctvom predobjednávania cez stránku www.fiat.com, tentokrát v druhej fáze. Prvá je už za nami a jej výsledkom je vypredanie kabrioletu.