Aktuality

Úplne nová Kia Stonic GT-Line s revolučnou prevodovkou a hybridným pohonom bola odhalená!

Kia Stonic (facelift 2020) vôbec prvýkrát prichádza aj vo verzii GT-Line, čím značka Kia kompletizuje ponuku verzií GT-Line na všetky modely áut. Na tento krok sme čakali už dlho, pretože potenciál malého crossoveru nemožno ignorovať - jeho priaznivci majú teraz možnosť získať ho v estetike, ktorá je inšpirovaná športovými modelmi značky. Podľa slov automobilky nachádza inpšpiráciu v modeloch Stinger, Ceed GT a ProCeed GT.

Pre Stonic to znamená nadobudnutie nového predného i zadného nárazníka, vpredu so zabudovanými hlmlovými svetlami LED, tri výrazné nasávacie otvory naprieč prednou časťou vozidla a ozdobnú kovovú lištu na spodnom okraji. Upravený vzhľad má aj maska chladiča a a kryty vonkajších spätných zrkadiel sú spracované do čiernej úpravy. Praktickou položkou v stupni výbavy GT-Line budú LED svetlomety s príznačným svetelným podpisom.

Aj verzie GT-Line budú ponúkané s možnosťou dvojfarebného vyhotovenia karosérie (karoséria+strecha), ale tri nasávacie otvory v prednom nárazníku obsahujú lemy s kontrastnou farbou korešpondujúcou s farbou strechy. Súčasťou výbavy GT-Line je tiež sada 17-palcových hliníkových diskov.

Interiér s imitáciou karbónu

Zmeny tiež našli svoje miesto aj v interiéri, Stonic GT-Line ponúkne napríklad obloženie palubnej dosky so vzhľadom uhlíkových vláken, čo je typickým znakom verzií GT-Line. Sedadlá sú čalúnené kombináciou čiernej látky a umelej kože s lemovaním a kontrastným prešívaním bielej farby. Na vodičov čaká nový volant s plochou spodnou časťou potiahnutý perforovanou kožou s logom GT Line a kontrastným šitím, ako aj 4,2-palcový digitálny displej medzi ciferníkmi na bloku prístrojov.

Uprosted palubnej dosky sa vyníma informačno-zábavný systém s veľkou 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou s najnovším systémom UVO Connect s označením „Phase II“, ktorý prináša ešte lepšie možnosti pripojenia a obsluhy. Vo verziách vybavených systémom Display Audio navyše ponúka bezdrôtové funkcie Apple CarPlay a Android Auto, vďaka čomu si mnohí majitelia už nebudú musieť pripájať svoj smartfón pomocou kábla.

Systém UVO Connect „Phase II“ poskytuje nové telematické funkcie vrátane celého radu palubných služieb, ako napríklad aktuálne dopravné informácie, predpovede počasia, body záujmu (POI), ceny paliva a podrobné informácie o možnostiach vonkajšieho či vnútorného parkovania – vrátane cien, polohy a dostupnosti. Online funkcia rozpoznávania hlasu používateľom umožňuje vyhľadávať body záujmu, adresy, aktuálne informácie o počasí alebo posielať textové správy za pomoci hlasových povelov. Nová služba výpočtu trasy „Online Navigation“ na základe reálnych a historických dopravných údajov z cloudu dokáže presnejšie než kedykoľvek predtým predpovedať časovo úsporné trasy.

Turbo a elektrina

Stonic GT Line bude v predaji v pohonnej konfigurácii „EcoDynamics+“, čo je benzínový motor s mild-hybridným elektrickým pohonom (MHEV). Kombinuje 1,0-litrový motor T-GDi Smartstream s priamym vstrekovaním a technológiou plynulo variabilného časovania ventilov (CVVD) s 48-voltovým lítiovo-iónový polymérový akumulátorom, ktorý je zdrojom pre štartér-generátora (MHSG). Jeho úlohou je znižovať spotrebu benzínu tým, že benzínovému motoru pridáva niekoľko newtonmetrov navyše. Pomocou remeňa je prepojený s kľukovým hriadeľom spaľovacieho motora a plynulo prepína medzi režimami „elektromotora“ a „generátora“.

Nabíjanie akumulátora prebieha samočinne, avizovane princípom rekuperácie pri spomaľovaní a brzdení.

Benzínový motor ponúkne naladenie na max. výkony 74 kW (100 k) a 89 kW (120 k), pričom v oboch prípadoch ponúka systém voľby jazdných režimov, a to „Eco“, „Sport“ a „Normal“.

Zaujímavosťou je použitie inteligentnej manuálnej prevodovky iMT s elektronickou spojkou, pre zákazníkov bude za príplatok k dispozícii aj 7-stupňový dvojspojkový automat 4DCT.

Prečítajte si aj:


Vyvinuli úplne novú manuálnu prevodovku! Dokáže neuveriteľné veci a šetrí spotrebu

Peter Orosz


Obidve prevodovky, iMT aj 7DCT, umožňujú určitý čas jazdiť s vypnutým motorom, čím sa v režime Eco dosahuje nižšia spotreba. Funguje to pri rýchlosti do 125 km/h, pričom motor sa znova spustí po zošliapnutí plynového, brzdového alebo spojkového pedála.

Okrem pohonnej jednotky EcoDynamics+ ponúkne Stonic GT Line aj nehybridný 1,0-litrový motor T-GDi Smartstream s max. výkonom 74 kW (100 k), ktorý možné kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo prevodovkou 7DCT.

Dostupnosť

Výroba modelu Stonic GT Line sa spúšťa v októbri vo výrobnom závode Sohari spoločnosti Kia v Kórei. V Európe sa začne predávať počas posledného štvrťroka 2020. Všetky modely zákazníkom ponúknu jedinečnú záruku Kia na 7 rokov, resp. 150 000 kilometrov.

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Karavan Etrusco A 7300 DB: Lyžovačka ide aj inak! (foto: Juraj Hrivnák)
Testy

Karavan Etrusco A 7300 DB: Lyžovačka ide aj inak!

Ponuka na požičanie karavanu sa u nás hneď spojila s otázkou, kam vyraziť. Na vínnu cestu? Za pamiatkami? Rozuzlenie však prišlo rýchlo. Čo tak za lyžovačkou? Veď situácia s hotelmi je veľmi neistá a karavan, ktorý poskytuje kompletné ubytovanie aj s varením, môže byť vhodným riešením!