Aktuality

Naftová a elektrická Fabia? Zabudnite, odbory Škody zverejnili zákulisné informácie

Vizualizácia novej Škody Fabia od auto motor und sport

Bude sa musieť Škoda Fabia novej generácii podriadiť tlaku emisných noriem a používať elektrický pohon? Nie, rovnako ako nebude k dispozícii v naftovej verzii, povedal nový šéf značky Škoda, Thomas Schäfer.

Nástupca modelu Fabia je, rovnako ako aktuálny model, plánovaný iba so zážihovými motormi, čo tiež zodpovedá dopytu zo strany zákazníkov“, uviedol predseda predstavenstva Škoda Auto Thomas Schäfer na septembrovom stretnutí Podnikovej rady, ako ho citoval týždenník Škodovácký odborář. Ten vydávajú odbory mladoboleslavskej spoločnosti. Informáciu priniesol aj český magazín auto.cz. Zároveň Schäfer dodal, že elektrifikáciu stále v automobilke preverujú.

Prečítajte si aj:


Česi prídu o Superb aj Kodiaq, dostanú ich Slováci a Nemci, tvrdia odbory

ERIK STRÍŽ


Schäfer tak potvrdil predpoklady, že malý model, mimochodom druhé najpredávanejšie auto na domácom trhu, definitívne skončí s preplňovanými naftovými motormi TDI. Tie sa už filozoficky, ale ani z pohľadu emisných štandardov, nehodia do modelov ako je Fabia. Jedná sa o celoeurópsky trend a Škoda sa mu prirodzene nevyhne - predovšetkým preto nie, lebo záujem zákazníkov sa uberá smerom efektívnych a čistých benzínových agregátov.

Momentálne sa ako ideálna motorzácia pre Škodu Fabia javí trojvalcový benzínový motor s preplňovaním 1.0 TSI, ktorý je schopný napĺňať každodenné potreby svojich majiteľov.

Štvrtá generácia Fabie si však veľmi pravdepodobne bude musieť osvojiť aj hybridný, respektíve mild-hybridný pohon. V takomto prípade by sa preferencie zákazníkov napĺňali aj tak, pretože taký mild-hybridný pohon zasahuje do samotnej skúsenosti s riadením auta iba vo veľmi malej, prevažne nepostrehnuteľnej miere.

Pripravovaná štvrtá generácia Škody Fabia má interné označenie SK27

Okrem základnej elektrifikácie pohonu sa očakáva, že Škoda Fabia IV príde aj s ponukou alternatívneho pohonu 1.0 TGI, ktorý umožní prepínanie medzi spaľovaním benzínu a stlačeného zemného plynu CNG. Tento pohon využívajú aj Kamiq a Scala, obe stojace na koncernovej platforme MQB A0.

Celkom základným motorom pre novú Fabiu by očakávane mohol byť litrový trojvalec bez preplňovania s maximálnym výkonom 59 kW.

Rovnako ako koncernoví súrodenci SEAT Ibiza a Volkswagen Polo ani nová Fabia neponúkne verziu kombi. Mnohí za to Škodu a koncern kritizujú, ale ešte ani dnes nie je všetko definitívne uzatvorené.

VIDEOTESTY AMŠ

Ako bude vyzerať nová Škoda Fabia? Pozrite sa na možné verzie a neoficiálne skice

Čas príchodu novej Škoda Fabia IV (2021/2022) sa nezadržateľne blíži, pozrite sa s nami na horúcich kandidátov na nový dizajn.

Tento rok sa pozornosť Škody aj motoristickej verejnosti zameriava predovšetkým na novú generáciu modelu Octavia, ale nemožno nepripomenúť, že aj Fabiu čaká významná modernizácia. Nová generácia je už na spadnutie, jej príchod sa očakáva v budúcom roku a možno ešte koncom tohto.

Škoda Fabia by sa mala podľa dostupných informácií vzhľadom priblížiť k modelom Octavia, Scala a Kamiq, ktoré sú momentálne najhorúcejšími novinkami bladoboleslavskej automobilky. V praxi to znamená osvojenie si niektorých kľúčových dizajnových elementov na exteriérovom vyhotovení, ale aj prebratie nového ergonomického konceptu interiéru, ktorý môžete vidieť v novej Octavii.

Naďalej sa bude Fabia zaraďovať medzi menšie autá na trhu a neočkávame, že by významnejšie narástla, avšak aj dnes patrí, čo sa týka priestrannosti, k špičke, natoľko škodovky sú obyčajne o pol čísla väčšie ako trhový štandard. Okrem nového interiérového dizajnu prirodzene predpokladáme aj využitie nového multimediálneho systému a možnosť vybavenia pokrokovými asistenčnými systémami. K dispozícii by mala byť aj funkcia rozpoznávania dopravných značiek, ktorá sa dá už dnes využiť v modeloch Scala aj Kamiq.

Už dnes Škoda avizuje, že Fabia bude vybavená novým dvojramenným volantom s vyhrievaním, ktorý poznáme z novej Octavie. Dostane sa aj do modelov Scala, Kamiq, Karoq, Kodiaq a Suberb.

Prečítajte si aj:


Čo dokáže nový volant od Škody? Vie napríklad, či ste skutočne zodpovedný vodič

ERIK STRÍŽ


Pre Škodu vývoj tohto modelu nepochybne nie je celkom jednoduchý, pretože popri tom všetkom musí zachovať automobilu aj jeho povestnú ľudovú cenu.

Novinky sa budú týkať aj motorizácii: ako uvádza Škoda vo svojom tlačovom centre, pre model Fabia bude od začiatku septembra znova k dispozícii automatická DSG prevodovka pre benzínový motor s výkonom 70 kW.

Nepriaznivou správou má byť, že Fabia vo svojej prichádzajcej štvrtej generácii skončí s karosárskym variantom kombi. Bude v predaji iba ako 5-dverový hatchback.

Odhadované dizajny novej Fabie

Vzhľad novej Fabie je dnes utajený, ale zahraničné motoristické tituly a tiež fanúšikovia značky z celého sveta už pracujú na svojich verziách pripravovaného modelu. Pozrite sa s nami na tie, ktoré sú najzaujímavejšie alebo najrealistickejšie:

Škoda medzičasom zverejnila Medzičasom sa na internete objavili nasledovné skice novej Fabie, ktoré poukazujú napríklad na nové vyhotovenie zadných partií a tiež na približný vzhľad atypických predných svetlometov:

Magazíny Autoevolution a MOTOR1 potom prišli s fotografiami z údajných jazdných testov novej Fabie, ktorá však bola na kľúčových miestach maskovaná a lepší pohľad nám prezrádza, že sa môže jednať o dobre známy SEAT Ibiza. Ale ktovie, možno sa mýlime.

Ako bude nová Škoda Fabia IV vyzerať naozaj, si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Aktuálna marketingová stratégia Škoda Auto je ale taká, že neustále vydáva nové a nové správy a vizualizácie pripravovaných modelov, viac podrobností a fotiek by sme teda mohli očakávať už čoskoro.

Škoda Fabia IV (2021/2022)

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu | Foto: David Hecl
Testy

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu

Spojenie CUPRA a pretekársky okruh? To môže byť celkom poriadna porcia zábavy. Vďaka najmladšej európskej automobilke sme mali možnosť otestovať jej dva najostrejšie modely priamo na pretekárskom asfalte. Už po chvíľke jazdenia bolo jasné, že autá, ktoré sa od seba navonok tak veľmi odlišujú, majú extrémne veľa spoločného.