Aktuality

Budeme nabíjať akumulátor elektromobilu iba 15 sekúnd?

IBM rieši nabíjanie elektromobilov

Vyhlásenia firmy sú vskutku revolučné. Ich technológia vraj rieši tri hlavné nedostatky súčasných akumulátorov, teda pomalé nabíjanie, krátky dojazd a pomerne rýchlu degradáciu. Ich akumulátor „SuperBattery“ totiž využíva patentovaný materiál uhlíkový „Curved Graphene“, ktorý umožňuje použitie vysoko výkonných ultrakondenzátorov s dlhou životnosťou, ktoré sú súčasťou grafénového akumulátora. Toto riešenie by malo byť kľúčom k vyriešeniu problémov súčasných li-on akumulátorov. Hoci sa to na prvý pohľad zdá ako laboratórne sci-fi, nemusí to tak by navždy. Podobnou cestou zjavne uvažuje viacero firiem. Minulý rok napríklad Tesla kúpila spoločnosť Maxwell, ktorá patrí vo vývoji superkondenzátorov k svetovej špičke. Estónskej firma si už stihla získať pozornosť euroúradníkov a dohodu o spolupráci uzatvorila aj Technologickým inštitútom v Karlsruhe.

„Spolu s li-ion batériami má naša technológia všetko: vysokú energetickú a výkonovú hustotu, dlhú životnosť a 15-sekundovú dobu nabíjania.“ Taavi Madiberk, generálny riaditeľ Skeleton Technologies

Zostáva nám veriť, že sa firme podarí novú technológiu dostať do reálnej veľkosériovej výroby. Kedy sa tam stane? O tom firma zatiaľ mlčí. Nezodpovedaná navyše zostáva ešte jedna podstatná informácia, a tou je cena.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.