Magazín

Rolls-Royce už nebude ako predtým, mení logo aj vizuálnu identitu, aby sa priblížil mladým

Známe značky na celom svete čas od času modernizujú svoju vizuálnu identitu, pretože oživenie vzhľadu obyčajne obnáša aj šancu zaujať nových zákazníkov a tých stabilných potešiť novinkou.

Aj v automobilovom priemysle sa občas objavujú redizajny, no niekedy sú prijímané s kritikou verejnosti. Stačí pritom iba niekoľko mesiacov na to, aby rovnaká verejnosť nový vizuál prijala a považovala ho za nový štandard. V minulosti sme informovali o viacerých automobilových výrobcoch, ktorí modernizovali svoje logá a vizuálne identity, nižšie sú odkazy na takéto články.

Najnovšie sa o malý rozruch postarala britská prémiová značka Rolls-Royce.

Značka sa prispôsobuje modernej dobe aj tým, že ikonickú sošku Spirit of Ecstasy s dámou držiacou závoj v tvare krídel previedla do digitálnej podoby a využila ju aj na tvorbu podkladových grafických motívov. Fialová farba a simplifikácia vizuálov majú evokovať luxus.

Nové logo a font značky ROLLS-ROYCE (2020)

Jediné, čo sa nemení, je monogram so štylizovanými prekrývajúcimi sa písmenami RR. Automobilka ponechala pôvodný vzhľad pre jeho mimoriadnu historickú hodnotu.

O realizáciu modernizácie vizuálnej identity sa postarala dizajnérska firma Pentagram, ktorá má svoje pobočky v Londýne, San Franciscu, New Yorku, Berlíne a Austine. Nie je zverejnená informácia, koľko táto služba stála, ale ak má byť redizajn poctivý, hovoríme o stovkách tisícoch až miliónoch britských libier. Náklady na prechod k novému dizajnu bude pritom ešte drahší, pretože obsahuje aj tlač nových papierových dokumentov, vizitiek, zmeny vo vybavení showroomov a mnoho ďalšieho, o čom zvyčajne ani nemáme potuchy, že existuje.

Formálne nový vizuál nadobudne platnosť 1. septembra 2020 a v automobile sa prvýkrát objaví v novom Rolls-Royce Ghost s modelovým rokom 2021. Dovtedy bude značka nové grafiky využívať pri marketingových aktivitách a všeobecne v online a offline komunikácii.

Prečítajte si aj:


FIAT zmenil logo a predviedol prvé SUV-kupé! Je kandidátom na najkrajšie auto roka

ERIK STRÍŽ


Všimol si vôbec niekto, že Hyundai zmenil logo? Pozrite si aj nový i10 N-Line

ERIK STRÍŽ


Kia zverejnila nové logo a dizajnový smer budúcnosti: prinášame rozšírenú fotogalériu

Redakcia (s)


BMW upravilo svoje logo, je dizajnovo čistejšie a naďalej bez vrtule!

ERIK STRÍŽ


Audi kvôli koronavírusu upravilo logo, využilo zmenené logo olympijských hier

ERIK STRÍŽ


Nový vážny konkurent pre Suzuki Vitara? Nissan pripravuje lacnú SUV bombu a mení logo

Redakcia (s)


Toyota náhle prekvapila novým dizajnom značky aj samotným logom

Oficiálny materiál


Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému.
Kontakt: erik@striz.sk