Najkrajší Volkswagen už kúpite na Slovensku aj ako kombi! Pozrite si kompletný cenník modelu Arteon.

Volkswagen Arteon patrí nielen k najkrajším Volkswagenom. Svojim štýlom, proporciami a vzhľadom totiž vyniká aj v porovnaní s prémiovou konkurenciou. Nečudo, že počet týchto áut na našich cestách rastie a model Arteon sa teší veľkej obľube. Slováci sú však v prvom rade praktickí a radi kombinujú štýl s vlastnosťami karosérie kombi. Mnohých preto teší, že **s modernizáciou prichádza Arteon aj v úplne… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Volkswagen Arteon patrí nielen k najkrajším Volkswagenom. Svojim štýlom, proporciami a vzhľadom totiž vyniká aj v porovnaní s prémiovou konkurenciou. Nečudo, že počet týchto áut na našich cestách rastie a model Arteon sa teší veľkej obľube. Slováci sú však v prvom rade praktickí a radi kombinujú štýl s vlastnosťami karosérie kombi. Mnohých preto teší, že **s modernizáciou prichádza Arteon aj v úplne novej karosárskej verzii Shooting Brake.** V základnom usporiadaní sedadiel predstavuje nárast v objeme batožinového priestoru v porovnaní s liftbackom len 2 litre. Majitelia však získajú pár centimetrov na výšku a **väčší je tiež objem po sklopení zadných operadiel o viac ako 100 litrov** batožinového priestoru (celkom 1 632 litrov). Okrem nových nárazníkov a svetelnej lišty vpredu sa Arteon zmenil len minimálne. To je dobrá správa, keďže **výrazné zmeny neboli ani po rokoch nutné.** Väčšiu pozornosť preto vývojári venovali interiéru modernizovaného modelu. Nás mrzí, že z palubnej dosky zmizli analógové hodiny, ktoré autu dodávali nádych luxusu. Značka očividne chcela vdýchnuť Arteonu športovejší vzhľad digitálnymi prístrojmi alebo prepracovaným ambientným osvetlením.
Rozdiel v cene medzi jednotlivými karosárskymi verziami predstavuje necelých tisíc eur. Lacnejší je liftback so základným benzínovým motorom 1.5 TSI (110 kW/150 k) a cenovkou od 33 780 eur. **Mnohí však nepochybne siahnu po naftovej klasike v podobe 2.0 TDI v rôznych výkonových verziách od 110 kW do 147 kW.** Najsilnejší vznetový agregát pritom môžete kombinovať aj s automatickou prevodovkou DSG a štvorkolkou. Fanúšikov vône benzínu smerujeme na výkonný štvorvalcový dvojliter TSI, ktorého najsilnejšie prevedenie disponuje výkonom až 208 kW (280 k). V ponuke sa novinka ešte objaví aj ako plug-in hybrid, kde nájdeme známy 1.4 TSI spolupracujúci s elektromotorom. Vďaka tomu vyprodukuje táto ekologická alternatíva slušných 160 kW (218 k). ### Liftback ### Shooting Brake




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.