Kia už pripravuje predaj lacného SUV Sonet, je vraj inšpirované Indiou

Cena novej Kie Sonet bude v prepočte iba 9-tisíc eur.
Vydané  Text: 
Koncept Sonet bol prvýkrát predstavený na Dillí Auto Expo 2020 a teraz sa dočkáva sériovej výroby, pričom do predaja na indický trh príde v novembri tohto roka. Očakávaná cena je na naše pomery vynikajúca, iba 9-tisíc eur. Sonet bude po predstavení modelu Kia Seltos druhým automobilom značky Kia vyrobeným v Indii. Nový model bude oslovovať na spotrebiteľov na celom svete a čoskoro bude jeho globálna premiéra nasledovaná jeho debutom v Indii počas nadchádzajúcej sviatočnej sezóny. Nová Kia Sonet je zameraná na mladšiu generáciu, ktorá je technicky zdatná, má ambíciu a podľa slov z anglickej tlačovej správy „sociálne prepojená“ – rozumieme tým ich schopnosť tráviť veľa času na sociálnych sieťach. Kia Sonet spredu pripomína Kia Seltos a odzadu náš európsky Sportage, má nápadne krátke previsy a ešte využíva dizajnový koncept prednej masky chladiča s názvom „tigrí nos“. Pre avizovaných typických mladých zákazníkov bude pripravený multimediálny systém UVO Connect zobrazený na 10,25-palcovom dotykovom displeji, prémiový audiosystém značky BOSE a údajne aj najpriestrannejší a najlepšie spracovaný interiér v svojej kategórii. Zaujímavosťou je použitie inteligentnej manuálnej prevodovky s označením iMT (Intelligent Manual Transmission). Možno ste už tento výraz zaregistrovali v súvislosti s Toyotou Hilux alebo Toyotou C-HR . Jedná sa o takú funkciu, ktorá pri preraďovaní rýchlostného stupňa automaticky prispôsobuje otáčky motora tak, aby bol prechod medzi stupňami čo najplynulejší. Je to šikovná funkcia pre začiatočníkov, ale nepochybujeme, že nachádza uplatnenie aj u vodičov, ktorí už nejaký ten rok majú odjazdený. Slová o celosvetovej dostupnosti nás síce oslovili, ale v tejto chvíli nepredpokladáme, že by tým automobilka mala na mysli aj európsky trh. Značka Kia je síce juhokórejská, ale keďže dizajn jej vozidiel, ich vývoj a aj výroba sú lokalizované v Európe, môžeme ju považovať za takmer európsku značku. A európsky trh je pre automobilku veľmi dôležitý, no nezanedbáva ani tie ostatné, napríklad indický. Indický trh je v porovnaní s tým naším značne odlišný, rozdiely určuje predovšetkým iný legislatívny rámec, v ktorom sa môžu výrobcovia áut pohybovať. V určitom ohľade majú voľnejšie ruky, čo ponúka možnosť vyrábať viac modelov s nižšími cenami než v Európe.








Pokračujte na ďalší príspevok »