Všetko je inak, nálepky TK, EK a KO sú naďalej povinné

Novinka je odložená o celý rok.
Vydané Text: 
Pred niekoľkými týždňami sme vám priniesli informáciu, že [nálepky o platnej emisnej, technickej kontrole a kontrole originality by už po novom nemali byť povinné](https://www.autoviny.sk/novinky/121250/nalepky-z-stk-definitivne-koncia-vieme-kedy-a-co-ich-nahradi). Ministerstvo hospodárstva SR vydalo návrh na podporu podnikateľského prostredia, súčasťou ktorého je aj zrušenie povinnosti mať na vozidlách nálepky o aktuálnej technickej a emisnej kontrole. Aj keď to spočiatku vyzeralo, že sa týchto otravných nálepiek zbavíme, nakoniec ich budeme musieť strpieť ešte minimálne jeden rok. Ako nás upozornil čitateľ Ján, predmetná povinnosť prestane platiť zrejme až od 1.7.2021. Ako [informuje spoločnosť TESTEK, s.r.o.](https://www.testek.sk/index.php?lang=sk&menuid=270), Národná rada Slovenskej repuliky síce schválila zákon na podporu podnikateľského prostredia, ale predmentú novinku (zrušenie povinnosti lepiť na vozidlo nálepky o platnej TK, EK, KO) odložila až na 1. júla 2021, teda na budúci rok. Dôvody tohto rozhodnutia môžu byť rôzne, napríklad aj potreba využitia skladových zásob nálepiek alebo povinnosti odberateľov vyplávajúce z dodávateľských zmlúv. Zhrnuté, povinnosť mať na vozidle nalepené štítky o platnej technickej a emisnej kontrole a prípadne aj kontrole originality máte aj naďalej.

Nálepky z STK definitívne končia! Vieme kedy a čo ich nahradí

Prečo by sme mali na autá lepiť štítky o TK, EK a KO, keď si dnes policajti môžu všetko overiť cez počítač?




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.