Ladu definitívne vyhnali z Európskej únie, vznikla však petícia: zachráni ruskú značku?

Nemecké zastúpenie Lady spísalo dokonca petíciu za zachovanie Lady v EÚ.
Vydané  Text: 
Ruská automobilka Lada je na slovensku legendárna a každý zo starších ročníkov si vie okamžite vybaviť napríklad obľúbený model Niva. Aj keď doteraz pôsobila aj na niektorých trhoch v západnej Európe, aktuálne nariadenia ohľadom emisných noriem z EÚ ju prinútili zamerať sa primárne na domáci trh. > Emisné normy by boli pre automobilku Lada tak nákladné, že sa radšej rozhodla z európskeho trhu úplne odísť. Doteraz bola na predaj napríklad aj v Nemecku, kde mal celkom dobrý predaj už spomínaný offroad 4×4 Lada Niva. Práve nemeckí predajcovia sú zásadne proti ukončeniu predaja a žiadajú o zachovanie značky v krajine. Nemecké zastúpenie Lady spísalo dokonca petíciu za zachovanie Lady v EÚ, ktorú doteraz podpísalo viac ako 1 500 ľudí. Hlavným dôvodom odchodu z krajín EÚ sú už spomínané prísne emisné normy a náklady, ktoré z toho vyplývajú. Či už je to modernejšia technika, poplatky za schválenie malej série vozidiel alebo nízke marže, kvôli ktorým sa im ďalšie investície neoplatia. V neposlednom rade je tu silná konkurencia značky Dacia patriacej pod rovnakú alianciu Renault-Nissan-Mitsubishi. Podľa štatistík Európskeho zväzu výrobcov automobilov (ACEA) klesol za minulý rok počet registrovaných vozidiel Lada o 3,8% v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Celkovo bolo v EÚ registrovaných 4954 vozidiel značky Lada. Dostupné modely pre každého, ktoré majú svoju 40-ročnú históriu a skalných fanúšikov v Európe, ktorí naďalej podpisujú petíciu proti zrušeniu jej predaja v EÚ, nakoniec možno budú dostatočným dôvodom na prehodnotenie plánov automobilky. Už dávnejšie Lada avizovala, že zastavenie predaja bude iba dočasné a počkajú si, kým sa im predaj zase oplatí. Hovorí sa tiež, že Lada by sa mohla stať globálnou značkou, ak by naplno využila svoje členstvo v aliancii Renault-Nissan-Mitsubishi. Proti však hrá aktuálna situácia ohľadom pandémie koronavírusu, ktorá malé automobilky doslova likviduje, a tak je budúcnosť Lady naozaj otázna.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.