Nové kabriolety Mercedes Triedy E vedia rozpoznať, či držíte volant naozaj alebo iba blafujete

Modelová Trieda E od značky Mercedes-Benz sa dočkala modernizácie, ktorá sa dotkala aj kabrioletov. Vylepšovali sa predovšetkým predné partie vozidiel.

**Nový Mercedes-Benz Triedy E kabriolet v skratke:**

**Estetika, technika a komfort**
* Modernizáciou prešli najmä predné časti
* už v základnom modeli sú svetlomety vybavené výlučne technológiou LED
* elektrifikované motory v benzínovej a naftovej verzii s integrovaným štartovacím generátorom, ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov a infotainment MBUX
* na želanie môže byť kabriolet vybavený elektrickým systémom vetrolamu AIRCAP a vyhrievaním priestoru okolo hlavy AIRSCARF
* Viacvrstvová štruktúra strechy s prepracovanou zvukovou izoláciou zabezpečuje aj teplotný komfort v každom ročnom období a znižuje hluk vetra aj jazdný hluk


* Pri všetkých verziách je súčasťou sériovej výbavy aj diamantová maska chladiča s vyhotovením v tvare písmena A
* štyri nové farby laku: Strieborná high-tech, grafitová sivá metalíza, mohavská strieborná a patagónska červená (designo)
* **adaptívne prispôsobenie sedadla** vodiča: po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez Mercedes me sa sedadlo automaticky nastaví do spravidla vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť.
* sériovo sa dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25 palca/26 cm, ktoré sú zoradené vedľa seba, aby poskytovali suverénny širokouhlý vzhľad. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca/31,2 cm
* Novinkou v kupé a kabriolete Triedy E je KOUČ ENERGIZING

**Bezpečnosť**
* Nová Trieda E má k dispozícii najmodernejšiu generáciu asistenčných jazdných systémov
* Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné. Ak systém rozpozná, že vodič nemá určitý čas ruky na volante, spustí sa postupnosť výstrah, ktorá pri pretrvávajúcej nečinnosti vodiča nakoniec aktivuje asistenta núdzového zastavenia
* Trieda E sa sériovo dodáva s aktívnym asistentom brzdenia
* balíky ochrana vozidla URBAN GUARD alebo balík ochrana vozidla URBAN GUARD Plus umožňujú v kombinácii s Mercedes me nepretržité monitorovanie zaparkovaného vozidla. Oba umožňujú v kombinácii s Mercedes me nepretržité monitorovanie zaparkovaného vozidla. URBAN GUARD zahŕňa poplašné zariadenie, ochranu proti odtiahnutiu s vizuálnym a akustickým varovaním pri rozpoznaní zmeny polohy vozidla, poplašnú sirénu, zabezpečenie interiéru (spustí sa pri pohybe v interiéri) či predvýbavu na rozpoznávanie krádeže a kolízie pri parkovaní. Ochrana vozidla URBAN GUARD Plus okrem toho ponúka funkciu lokalizácie ukradnutých vozidiel.

**Motory**

Prehľad modelov kupé v čase uvedenia na trh:

E 220 d E 220 d 4MATIC E 400 d 4MATIC E 200 E 200 4MATIC E 300 E 450 4MATIC
Prevodovka automatická 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC
Motor R4 R4 R6 R4 R4 R4 R6
Zdvihový objem cm ³ 1 950 1 950 2 925 1 991 1 991 1 991 2 999
Výkon kW/k 143/194 143/194 250/340 145/197 145/197 190/258 270/367
pri 1/min 3 800 3 800 3 600 – 4 400 5 500 – 6 100 5 500 – 6 100 5 500 – 6 100 5 500 – 6 100
Príd. výkon cez EQ Boost kW/k Oct-14 Oct-14 Oct-14 16/22
Max. krútiaci moment Nm 400 400 700 320 320 370 500
pri 1/min 1 600 – 2 800 1 600 – 2 800 1 200 – 3 200 1 650 – 4 000 1 650 – 4 000 1 650 – 4 000 1 600 – 4000
Príd. krútiaci moment cez EQ Boost 150 150 150 250
Kombinovaná spotreba paliva [1] l/100 km 5,0 – 4,7 5,6 – 5,2 6,5 – 6,2 7,0 – 7,6 7,4 – 7,0 7,2 – 6,7 8,5 – 8,0
Kombinované emisie CO ₂ [1] g/km 131 – 123 147 – 137 172 – 165 161 – 153 169 – 159 164 – 153 195 – 184
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 7.4 7.6 7.6 7.7 6.4 5
Maximálna rýchlosť km/h 242 239 250 237 231 250 250


Prehľad kabrioletov Triedy E v čase uvedenia na trh:

E 220 d E 220 d 4MATIC E 400 d 4MATIC E 200 E 200 4MATIC E 300 E 450 4MATIC
Prevodovka automatická 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC
Motor R4 R4 R6 R4 R4 R4 R6
Zdvihový objem cm³ 1 950 1 950 2 925 1 991 1 991 1 991 2 999
Výkon kW/k 143/194 143/194 250/340 145/197 145/197 190/258 270/367
pri 1/min 3 800 3 800 3 600 – 4 400 5 500 – 6 100 5 500 – 6 100 5 500 – 6 100 5 500 – 6 100
Príd. výkon cez EQ Boost kW/k Oct-14 Oct-14 Oct-14 16/22
Max. krútiaci moment Nm 400 400 700 320 320 370 500
pri 1/min 1 600 – 2 800 1 600 – 2 800 1 200 – 3 200 1 650 – 4 000 1 650 – 4 000 1 650 – 4 000 1 600 – 4 500
Príd. krútiaci moment cez EQ Boost 150 150 150 250
Kombinovaná spotreba paliva [1] l/100 km 5,2 – 4,9 5,7 – 5,3 6,7 – 6,3 7,3 – 6,9 7,7 – 7,3 7,4 – 7,0 8,7 – 8,2
Kombinované emisie CO ₂ [1] g/km 137 – 129 150 – 140 176 – 166 167 – 157 179 – 166 169 – 160 199 – 187
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s 7.7 7.9 7.9 8 6.6 5.2
Maximálna rýchlosť km/h 237 234 250 234 230 250 250

* Kupé a kabriolet Triedy E dorazia k európskym predajcom na jeseň 2020.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk