Veľký neoficiálny redizajn Volkswagenu
Viac farieb, plnšie vizuálne prvky, priblíženie sa mladšej časti zákazníckeho spektra. Dizajnér Moe Slah vyhotovil pozoruhodný rebranding automobilky Volkswagen, ktorý nás zaujal.
Vydané Text: Erik Stríž
Podľa niekoho takáto zmena vizuálnej identity nemusela byť dostatočná. Je však potrebné uvedomiť si, že na grafické princípy koncernu je naviazaný doslova celý priemysel, preto sa púšťať do dramatických a revolučných zmien nemusí byť vždy správna cesta. Napriek tomu sa môžeme nechať uniesť návrhmi na *redizajn*, respektíve *rebranding* od fanúšikov autopriemyslu.
### Prečo sa robia „fan-made rebrandingy“?
Rebrandingy veľkých značiek sa z času na čas dostanú do našej pozornosti napriek tomu, že sa obyčajne jedná o amatérske i profesionálne práce nezávislých grafikov a dizajnérov. Zámerom umelcov je poukázať na svoje schopnosti, získať v komunite rešpekt a dúfajú, že si ich niekto v značke začne všímať tak intenzívne, že mu napokon tento niekto zverí nejaký projekt. Aj toto je cesta, akou sa freelanceri dostávajú k hodnotným zakázkam.
Rebranding spoločnosti Volkswagen od dizajnéra a grafika menom [Moe Slah](https://www.behance.net/moesalah) bol zverejnený na platforme [Benance.net](https://www.behance.net/gallery/66380407/VW-Volkswagen-Brand-Re-design?tracking_source=search_projects_recommended%7Ccar) ešte v roku 2018 a nás zaujal na toľko, že sme mu poskytli priestor na Autovinách.
### Modrá a zelená ako kľúčové farby
Návrh od Slaha zodpovedá moderným nárokom na vizuálnu identitu, ale predstavuje značku v značne odlišnom svetle ako je tomu dnes. Klasické kruhové logo je v podaní Slaha minunulosťou, budúcnosť podľa neho tkvie vo vizuálnej plnosti, jemných odtieňoch modrej a zelenej, ktoré reprezentujú elektrifikáciu a apel na ekológiu.
„*Cieľom je spraviť VW prístupnejším a menej zdržanlivým, pritom zdôrazniť inovatívnosť pre odôvodnenie vyššej ceny vozidiel*,“ cituje sa v správe Jochen Sengpiehl, marketigový šéf značky. Ako si to interpretoval dizajnér Moe Slah, môžete vidieť nižšie.
Podľa niektorých komentárov odborníkov je tento redizajn vyhotovený s cieľom upútať pozornosť mladých ľudí, ale zabúda pritom na tých starších, ktorí ešte stále preferujú skôr konzervatívny prístup k vizuálnej identite značiek.
Pre úplnosť dodávame, že sa jedná o neoficiálny rebranding spoločnosti Volkswagen bez ambície preniesť do ho reality.
Prosíme, nezabudnite zdvihnutým palcom oceniť Slahovu prácu [aj na jeho profile na Behance](https://www.behance.net/gallery/66380407/VW-Volkswagen-Brand-Re-design?tracking_source=search_projects_recommended%7Ccar). Fotografie nižšie sú užším výberom z jeho komplexnej práce:
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk