Aktuality

Taxikári plánujú po koronakríze zvýšiť ceny. Žiadajú tiež zjednotenie sadzieb na jeden kilometer.

Taxi

Súčasná situácia nepraje ani taxikárom, ktorí majú zákaz prevážať zákazníkov. Pre väčšinu z nich to znamená, že zo dňa na deň prišli o svoj zárobok a aj keď sa niektorí z nich snažia využívať svoj taxík na rozvoz potravín a tovaru, ani zďaleka im to nenahradí mzdu, ktorú mali pred vypuknutím pandémie.

Ukazuje sa však, že problémy v taxi službách sú dlhodobé a kvôli nízkym sadzbám vo väčšine slovenských miest s výnimkou Bratislavy si taxikári nedokážu robiť dostatočné finančné rezervy na to, aby vedeli pokryť neziskové obdobie. Doteraz vraj mnohí taxikári jazdili za úplné minimum a preto teraz živoria.

Viaceré taxi služby preto už teraz avizujú, že keď im dovolia opäť jazdiť, budú musieť zvýšiť ceny. Žiadajú tiež o zmenu systému štátom, ktorý by mal určiť sadzbu jazdného na kilometer, ktorá by bola pre všetkých taxikárov jednotná a zohľadňovala by jeho náklady na prevádzku vozidla, poistenie aj zisk.

Ľudia žijúci v Bratislave a jej okolí často vnímajú taxíky ako predražené, avšak stačí zájsť kúsok ďalej do iného mesta a ceny sú výrazne nižšie. Napríklad za cestu mestom v Nových Zámkoch si niektorí taxikári pýtajú iba 1,50 eur. Pri takýchto cenách dokážu zarobiť od 500 do 800 eur mesačne.

Prezident Asociácie taxi SR Branislav Masár by sa chcel dohodnúť na rozumnej celoplošnej cenovej regulácii. "To znamená, aby to neboli extrémy vozenia za 50 centov a podobne za euro a na druhej strane aby to neboli extrémy, že sa niekto ozve, že za 10 kilometrov 100 eur."

So zástupcami taxi služieb sa stretol aj štátny tajomník ministerstva dopravy. Ten sa vyjadril, že rozhodnutie bude závisieť na Úrade verejného zdravotníctva. Vláda avizuje postupné uvoľňovanie opatrení a vie si predstaviť, že časom by mohlo dôjsť k obnoveniu prevádzky taxi služieb za prísnych hygienických podmienok. V záujme každého šoféra aj majiteľa taxi služby je chrániť seba aj svojich zákazníkov či už nosením rúška, ochranných rukavíc, dezinfekciou vozidla po každom zákazníkovi, či prípadným namontovaním plexiskiel medzi vodičom a zákazníkom.

Prečítajte si aj:


Slovenskí taxikári od 1. apríla fungujú po novom, protestujúcim sa novinky páčiť rozhodne nebudú

ERIK STRÍŽ


Porovnali sme HOPIN, BOLT a UBER s obyčajnou taxislužbou! Sú aplikácie skutočne také dobré, ako sa o nich hovorí?

Redakcia


Prvý skutočný autonómny taxík bez šoféra a bez volantu je na svete

Redakcia (m)


Hrôzostrašná jazda taxíkom! Pasažieri sa báli o svoj život

Michal Čabai


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie