Impozantné! Jazda v aute Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC je ako na obláčiku

Nová generácia Mercedesu-Benz GLE patrí k najočakávanejším vozidlám tohto roka. Teraz prichádza na náš trh a nás zaujímalo, ako sa mu bude dariť so 6-valcovým benzínovým motorom s označením 450 a s pohonom všetkých kolies 4Matic.
Vydané  Text: 
**Obrovský.** To je prvý dojem, ktorý vás prepadne, keď sa pozriete na nové GLE. Jeho rozmery sú také, že na cestách si okamžite vynúti rešpekt. Azda všetko ostatné je v uliciach menšie. **Ešte aj na predchádzajúce generácie sme sa pozerali zhora.** Prípadne pohodlne ponad ne doďaleka. Novinka okrem mohutných rozmerov zaujme aj všetkými možnými technickými vymoženosťami. O veľmi dobrom ovládaní MBUX s možnosťou zobrazenia navigačných šípok pomocou virtuálnej reality priamo na obraze z prednej kamery ani nehovoríme. A to máte k dispozícii ešte aj možnosť snímať semafor. Aby ste si nemuseli vykrúcať krk, keď ste prvé auto na križovatke. **Vidno, že v Mercedese myslia na detaily, ktoré robia rozdiely medzi autami.** K tomu si pridajte vzduchové odpruženie. Auto aj na 20-palcových pneumatikách jazdilo **ako po obláčiku.** Že máme rozbité cesty, to si ani neuvedomíte. Vzduchové odpruženie v kombinácii s vyšším bočným profilom dokáže dokonale vyžehliť všetky nerovnosti tak, že o nich nebudete vedieť. A že sa auto pri dynamickom prejazde zákrut nakláňa? Nuž, váži viac ako dve tony, takže pri jazdení treba aj trochu rozmýšľať a nespoliehať sa iba na to, že podvozok všetko vyrieši. Pravdou však je, že toho zvláda naozaj mnoho. **V zákrutách sa zo všetkých síl snaží kompenzovať hmotnosť a pokiaľ to fyzika umožňuje, drží auto ako prikované.** My sme si to overili na kľukatých cestách medzi Ilavou a Čičmanmi. Samozrejme, museli sme prispôsobiť rýchlosť, aby sme sa s veľkým autom zmestili do úzkych zákrut, no celú cestu sme si užívali. Keď pochopíte, ako na to, bude ovládanie veľmi jednoduché a s vozidlom sa v zákrutách nebudete pasovať. A pochopíte to veľmi rýchlo. Rovnako rýchlo potom prídu aj vlny nadšenia z toho, že jazdíte ako na obláčiku. Pohodlne za každých okolností a stále dostatočne rýchlo.
**A v teréne?** Tam zdvihnete vzduchové odpruženie a prejdete ďalej, ako by ste očakávali. Nie je to iba o prejazde cez sneh k lyžiarskemu stredisku či po poľnej ceste k horskej chate. Schopnosti pohonu všetkých kolies sú vďaka vzduchovému odpruženiu naozaj široké. Výrazne sa posunuli aj schopnosti motora. **Technologicky spĺňa najnovšie požiadavky. Jeho šesť valcov je v rade, plus im pomáha elektromotor zabudovaný do prevodovky.** To znamená aktívny príspevok k znižovaniu spotreby paliva. Výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 500 Nm postačujú na to, aby ste jazdili dostatočne dynamicky a s podmanivou zvukovou kulisou. Vďaka remeňom poháňanému generátoru štartuje motor takmer nehlučne a bez vibrácií. **Na voľnobehu ho nebudete počuť, za jazdy iba vtedy, keď poriadne pridáte plyn. Ešte aj na diaľnici točí motor pri rýchlosti 130 km/h menej ako 2 000 ot./min.,** čo si pripisuje na vrub aj 9-stupňová automatická prevodovka. Tá sa dostala už tak ďaleko, že prevodové stupne radí už v podstate bez toho, aby ste si to vôbec uvedomili. Stále však platí, že auto váži viac ako dve tony. To znamená reálnu spotrebu o čosi viac ako 11 litrov benzínu na 100 km. Na druhej strane, **štandardne dodávaná zväčšená nádrž na palivo s objemom 85 l umožňuje dojazd viac ako 700 km.**
**Interiér poskytuje azda to najlepšie, čo môžete v aute dostať.** Zvlášť sa nám páčia drevené obklady s otvorenými pórmi, kvalitné kožené poťahy a široké možnosti rozsahu nastavovania sedadiel. O veľkosti vnútorného priestoru ani nemusíte rozmýšľať. Svoje miesto si tu nájde akákoľvek postava a batožinový priestor s objemom viac ako 600 dm3 vytvára možnosť aj na tretí rad sedadiel. Úplné rozmaznávanie potom predstavuje elektrické nastavovanie zadných sedadiel. Nad možnosťou ich vyhrievania sa nepozastavujeme, **Mercedes však dokáže vyhrievať aj lakťové opierky v strede a vo dverách predných pasažierov.**
**Asistenčné systémy?** V tejto oblasti Mercedes dlhodobo vyniká a do modelu GLE sa dostali **najnovšie verzie všetkého, čo si viete predstaviť. Adaptívny tempomat dokáže ovládať vašu rýchlosť a vzdialenosť od vozidla mimoriadne citlivo, ešte aj zrýchľovanie na pôvodne nastavenú rýchlosť sa deje mimoriadne nenútene.** A ktoré novinky vám spríjemnia cestovanie? Vychytávkou je, že stačí spustiť smerovku a auto dokáže prejsť do vedľajšieho pruhu samé. Teda, ak na základe údajov zo snímačov usúdi, že má na to dostatok priestoru. Nás dostal aj úplne nový projekčný head-up displej. Ten na čelné sklo dokáže premietať také množstvo informácií, že vytvoril tri polia, na ktorých si môžete zvoliť, na čo sa chcete pozerať. **V ponuke je aktuálna rýchlosť, spotreba, uhol naklonenia vozidla, vzdialenosť od vozidla pred vami či informácia o tom, čo práve počúvate.** A to je len rýchly výber. Len nesmiete používať polarizované slnečné okuliare. Potom obraz na čelnom skle zmizne. A pre tých, ktorí sa boja pokút za rýchlosť, máme vynikajúcu správu. Mercedes-Benz GLE dokáže prečítať všetky rýchlostné obmedzenia a podľa toho automaticky prispôsobiť rýchlosť. Otestovali sme to na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou, kde ich je viac ako dosť a nepomýlil sa ani raz. **Pokiaľ teda hľadáte spoločníka, ktorý svojimi asistenčnými systémami, pohodlím, výkonom, schopnosťou dostať vás azda kamkoľvek a vnútorným priestorom predstavuje budúcnosť automobilizmu, pozrite sa na Mercedes-Benz GLE. Dokáže toho viac, ako si dokážete predstaviť.**








Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.