Impozantné! Jazda v aute Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC je ako na obláčiku

Nová generácia Mercedesu-Benz GLE patrí k najočakávanejším vozidlám tohto roka. Teraz prichádza na náš trh a nás zaujímalo, ako sa mu bude dariť so 6-valcovým benzínovým motorom s označením 450 a s pohonom všetkých kolies 4Matic.
Vydané  Text: 
**Obrovský.** To je prvý dojem, ktorý vás prepadne, keď sa pozriete na nové GLE. Jeho rozmery sú také, že na cestách si okamžite vynúti rešpekt. Azda všetko ostatné je v uliciach menšie. **Ešte aj na predchádzajúce generácie sme sa pozerali zhora.** Prípadne pohodlne ponad ne doďaleka. Novinka okrem mohutných rozmerov zaujme aj všetkými možnými technickými vymoženosťami. O veľmi dobrom ovládaní MBUX s možnosťou zobrazenia navigačných šípok pomocou virtuálnej reality priamo na obraze z prednej kamery ani nehovoríme. A to máte k dispozícii ešte aj možnosť snímať semafor. Aby ste si nemuseli vykrúcať krk, keď ste prvé auto na križovatke. **Vidno, že v Mercedese myslia na detaily, ktoré robia rozdiely medzi autami.** K tomu si pridajte vzduchové odpruženie. Auto aj na 20-palcových pneumatikách jazdilo **ako po obláčiku.** Že máme rozbité cesty, to si ani neuvedomíte. Vzduchové odpruženie v kombinácii s vyšším bočným profilom dokáže dokonale vyžehliť všetky nerovnosti tak, že o nich nebudete vedieť. A že sa auto pri dynamickom prejazde zákrut nakláňa? Nuž, váži viac ako dve tony, takže pri jazdení treba aj trochu rozmýšľať a nespoliehať sa iba na to, že podvozok všetko vyrieši. Pravdou však je, že toho zvláda naozaj mnoho. **V zákrutách sa zo všetkých síl snaží kompenzovať hmotnosť a pokiaľ to fyzika umožňuje, drží auto ako prikované.** My sme si to overili na kľukatých cestách medzi Ilavou a Čičmanmi. Samozrejme, museli sme prispôsobiť rýchlosť, aby sme sa s veľkým autom zmestili do úzkych zákrut, no celú cestu sme si užívali. Keď pochopíte, ako na to, bude ovládanie veľmi jednoduché a s vozidlom sa v zákrutách nebudete pasovať. A pochopíte to veľmi rýchlo. Rovnako rýchlo potom prídu aj vlny nadšenia z toho, že jazdíte ako na obláčiku. Pohodlne za každých okolností a stále dostatočne rýchlo.
**A v teréne?** Tam zdvihnete vzduchové odpruženie a prejdete ďalej, ako by ste očakávali. Nie je to iba o prejazde cez sneh k lyžiarskemu stredisku či po poľnej ceste k horskej chate. Schopnosti pohonu všetkých kolies sú vďaka vzduchovému odpruženiu naozaj široké. Výrazne sa posunuli aj schopnosti motora. **Technologicky spĺňa najnovšie požiadavky. Jeho šesť valcov je v rade, plus im pomáha elektromotor zabudovaný do prevodovky.** To znamená aktívny príspevok k znižovaniu spotreby paliva. Výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 500 Nm postačujú na to, aby ste jazdili dostatočne dynamicky a s podmanivou zvukovou kulisou. Vďaka remeňom poháňanému generátoru štartuje motor takmer nehlučne a bez vibrácií. **Na voľnobehu ho nebudete počuť, za jazdy iba vtedy, keď poriadne pridáte plyn. Ešte aj na diaľnici točí motor pri rýchlosti 130 km/h menej ako 2 000 ot./min.,** čo si pripisuje na vrub aj 9-stupňová automatická prevodovka. Tá sa dostala už tak ďaleko, že prevodové stupne radí už v podstate bez toho, aby ste si to vôbec uvedomili. Stále však platí, že auto váži viac ako dve tony. To znamená reálnu spotrebu o čosi viac ako 11 litrov benzínu na 100 km. Na druhej strane, **štandardne dodávaná zväčšená nádrž na palivo s objemom 85 l umožňuje dojazd viac ako 700 km.**
**Interiér poskytuje azda to najlepšie, čo môžete v aute dostať.** Zvlášť sa nám páčia drevené obklady s otvorenými pórmi, kvalitné kožené poťahy a široké možnosti rozsahu nastavovania sedadiel. O veľkosti vnútorného priestoru ani nemusíte rozmýšľať. Svoje miesto si tu nájde akákoľvek postava a batožinový priestor s objemom viac ako 600 dm3 vytvára možnosť aj na tretí rad sedadiel. Úplné rozmaznávanie potom predstavuje elektrické nastavovanie zadných sedadiel. Nad možnosťou ich vyhrievania sa nepozastavujeme, **Mercedes však dokáže vyhrievať aj lakťové opierky v strede a vo dverách predných pasažierov.**
**Asistenčné systémy?** V tejto oblasti Mercedes dlhodobo vyniká a do modelu GLE sa dostali **najnovšie verzie všetkého, čo si viete predstaviť. Adaptívny tempomat dokáže ovládať vašu rýchlosť a vzdialenosť od vozidla mimoriadne citlivo, ešte aj zrýchľovanie na pôvodne nastavenú rýchlosť sa deje mimoriadne nenútene.** A ktoré novinky vám spríjemnia cestovanie? Vychytávkou je, že stačí spustiť smerovku a auto dokáže prejsť do vedľajšieho pruhu samé. Teda, ak na základe údajov zo snímačov usúdi, že má na to dostatok priestoru. Nás dostal aj úplne nový projekčný head-up displej. Ten na čelné sklo dokáže premietať také množstvo informácií, že vytvoril tri polia, na ktorých si môžete zvoliť, na čo sa chcete pozerať. **V ponuke je aktuálna rýchlosť, spotreba, uhol naklonenia vozidla, vzdialenosť od vozidla pred vami či informácia o tom, čo práve počúvate.** A to je len rýchly výber. Len nesmiete používať polarizované slnečné okuliare. Potom obraz na čelnom skle zmizne. A pre tých, ktorí sa boja pokút za rýchlosť, máme vynikajúcu správu. Mercedes-Benz GLE dokáže prečítať všetky rýchlostné obmedzenia a podľa toho automaticky prispôsobiť rýchlosť. Otestovali sme to na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou, kde ich je viac ako dosť a nepomýlil sa ani raz. **Pokiaľ teda hľadáte spoločníka, ktorý svojimi asistenčnými systémami, pohodlím, výkonom, schopnosťou dostať vás azda kamkoľvek a vnútorným priestorom predstavuje budúcnosť automobilizmu, pozrite sa na Mercedes-Benz GLE. Dokáže toho viac, ako si dokážete predstaviť.**








Pokračujte na ďalší príspevok »