Toyota už vyvíja kamión na vodík, ktorý KONEČNE vyzerá normálne

Spoločnosti Toyota Motor Corporation a Hino Motors sa dohodli na spoločnom vývoji ťažkého nákladného vozidla na vodíkové palivové články s dojazdom až 600 km. Spoločne uskutočnia aj kroky na praktické využívanie vodíkového paliva pomocou overovacích skúšok aj inými spôsobmi.
Vydané  Text: 
Auto vychádza z modelu Hino Profia. Podvozok je navrhnutý pre optimálnu zástavbu palivových článkov. Výskum sa zameriava na znižovanie hmotnosti vozidla, aby bola zaistená dostatočná nosnosť. Pohonná jednotka bude používať dve súpravy palivových článkov Toyota, ktoré boli nanovo vyvinuté pre novú generáciu Toyoty Mirai. Jeho súčasťou bude aj systém riadenia pohonu s využitím technológií pre ťažké nákladné vozidlá s hybridným pohonom od firmy Hino. Dojazd dosiahne približne 600 km, čo spĺňa vysoké štandardy s ohľadom na ekologické vplyvy aj praktické vlastnosti úžitkového vozidla. Spoločnosti Toyota a Hino už vyše 15 rokov – od spoločných poloprevádzkových skúšok autobusu na palivové články – spolupracujú na vývoji technológií a rozširovaní aj zdokonaľovaní vozidiel na palivové články. ### Pre nákladnú diaľkovú dopravu je vodík vhodný Spoločnosti Toyota a Hino vidia globálnu ochranu klímy ako jednu z najdôležitejších úloh podnikania. Obe spoločnosti vyhlásili ciele v oblasti znižovania emisií CO2 až do roku 2051 a takisto vyvíjajú technológie elektromobilov. V oblasti ďalšieho znižovania emisií CO2 bude potrebné dosiahnuť výrazné zlepšenie najmä v prípade ťažkých nákladných vozidiel, ktorých podiel na celkových emisiách CO2 v rámci kategórie úžitkových vozidiel v Japonsku tvorí približne 60 percent. Ťažké nákladné vozidlá spravidla slúžia na diaľkovú dopravu. Preto sa od nich očakáva dostatočný dojazd a nosnosť, rovnako aj ako možnosť rýchleho doplnenia paliva. A práve preto sa ako vhodné javia vozidlá poháňané palivovými článkami na vodík s vyššou hustotou energie. Elektrifikácia úžitkových vozidiel vyžaduje optimálne pohonné jednotky, ktoré zaistia nielen mimoriadne ekologickú prevádzku, ale aj zodpovedajúcu mieru praktickosti v rámci firemných potrieb, a to z hľadiska vzdialenosti dojazdu, nosnosti a ďalších aspektov s prihliadnutím na spôsob používania.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.