V uplynulých dňoch sme sa na našich stránkach viackrát venovali téme čistenia interiéru auta, aby bol bezpečný z hľadiska zamedzenia šírenia vírusových ochorení.
Dôsledné **čistenie interiéru auta dnes má zmysel**, pretože na povrchoch sa prípadné vírusy, či už samostatné alebo viazané na baktériách, môžu udržiavať niekoľko minút až niekoľko desiatok hodín. Dôležité je pripomenúť, žeak sa na danom materiáli vírus udrží, ešte automaticky neznamená, že na ňom prežíva na takej úrovni, aby bol schopný preniesť v prípade fyzického kontaktu sa na človeka a ďalej sa úspešne šíriť. Ale ak je možnosť, že šíreniu vírusu zabránime jednoduchými prostriedkami, mali by sme si na ne nájsť čas.
V publikácii s názvom Coronavirus **[Prevention Handbook: 101 Science-Based Tips That Could Save Your Life-Skyhorse](https://www.amazon.com/Coronavirus-Prevention-Handbook-Science-Based-Could-ebook/dp/B085DKMXGY) (2020)** od autorov Wang Zhou, Nanshan Zhong, Qiang Wang, Ke Hu a Zaiqi Zhang sa objavuje aj nasledovná tabuľka. Uvádza dobu prežitia koronavírusu COVID-19 na rôznych povrchoch a v rôznych prostrediach. Preložili sme ju do slovenčiny a pôvodné údaje o teplote v stupňoch Fahrenheita sme konvertovali na stupne Celzia.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Stéphane Peterhansel. Chlapík, ktorý 14-krát vyhral Rely Dakar a získal prezývku Púštna líška. Dovedna 6-krát sa mu to podarilo na motocykli Yamaha. Dosť na to, aby si to Yamaha pripomenula špeciálnym strojom.
Po tom, čo sa minulý týždeň v Nemecku stretli aktivisti proti Tesle s políciou, miestni poslanci včera podporili plán Elona Muska urobiť jedinú európsku Gigafactory Tesly ešte väčšou.
Tesla mieni v továrni vyrábať až milión áut ročne.
Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.
Dieťa plakalo a kričalo. Ženu preto vodič vyzval, aby aj s dieťaťom vozidlo opustili. Niektorí ľudia stoja na strane vodiča, iní matky. Mohlo by sa toto stať aj na Slovensku?