Čo sa stane, ak Tesla dosiahne dojazd 0 km? Veľké prekvapenie.

Keď sa na displeji elektromobilu objaví nulový dojazd, končí všetka sranda. Alebo práve naopak, začína.
Vydané  Text: 
Keď som začiatkom minulého roka testoval elektromobil Mercedes-Benz triedy B, dostal som sa do veľmi nepríjemnej situácie – dojazd na displeji ukazoval už iba niekoľko kilometrov a ja som v januárovej zime trčal v dopravnej zápche, bez vyhrievania, bez rádia, aby som šetril energiu. Skrátka, človek má auto za desiatky tisíc eur, ale nemôže si v ňom ani vypočuť rannú šou Juniora s Marcelom, pretože by asi nedorazil do práce. Našťastie sa mi podarilo pri ministerstve hospodárstva v Bratislave nájsť jednu voľnú nabíjačku a pripojiť tichý modrý Mercedes práve do nej. Mal som na mále a už som sa celkom bál, že mi to drahé auto zastaví na ceste a ja si budem musieť volať asistenčnú službu, aby ma odtiahla.
VIDEOTESTY AMŠ


Je to problém, s ktorým sa z času na čas stretne asi každý majiteľ elektromobilu. Nabíjanie trvá dlho a predovšetkým v zime úroveň nabitia trakčných batérií klesá podozrivo rýchlo. Nepríjemná situácia, avšak počas celkom pekného slnečného dňa kdesi v USA, sa udiala aj dvojici mladých mužov, ktorí jazdili elektromobil Tesla Model 3. Zatiaľ, čo vodič a entuziasta elektromobility bol nadšený z toho, že šoféruje Teslu, jeho spolujazdec začínal byť z údajov o nabití batérií skeptický. Dospelo to až do bodu, kedy predpokladaný dojazd dosiahol 10 míľ, potom 3, napokon jednu a nakoniec nula.
S nulovým dojazdom sa jazdí trocha nervózne, pretože viete, že keď auto zastaví, budete musieť volať odťahovku. Iné auto by ste skrátka odtlačili na krajnicu, pešo sa vydali na najbližšiu čerpaciu stanicu a palivo potom preliali do nádrže z kanistra. V prípade elektromobilu však musíte auto dostaviť k nabíjačke a nechať ju pracovať aspoň niekoľko desiatok minút. Ak na aute s konvenčným pohonom zasvieti kontrolka palivovej nádrže s údajom, že v nej nič nie je, zvyčajne ešte auto prejde 10, 20 či aj 50 kilometrov. Pri elektromobile je to trocha komplikovanejšie, ale video nižšie poukazuje na to, že aj s nulovým dojazdom Tesla jazdí. Softvér teda počíta s tým, že vodič nebude celkom zodpovedný a predvídavý a dostane sa do nemilej situácie. Dvojica youtuberov teda aj s nulou dojazdila až k nabíjačke Supercharger a nedostala sa do problémov. Nervozita oboch fešákov však už bola zjavná. V úplnom závere videa, keď sa už Tesla nabíja Superchargerom, dvojica skúša ovládanie auta pomocou aplikácie na diaľku. Zaujímavosťou je, že cez ňu možno Teslu zamknúť, odomknúť, zapnúť klaksón alebo aj otvoriť prednú kapotu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.