Koniec súkromia za volantom! Autá budú vedieť, či telefonujeme alebo fajčíme počas šoférovania.

Automobilka SEAT sa v súčasnosti zameriava na vývoj novej technológie s umelou inteligenciou, ktorá by mala sledovať stav vodiča za volantom. **Oficiálne má slúžiť k včasnému varovaniu pred mikrospánkom za volantom, pričom nasadenie tohto systému do prevádzky plánujú Španieli už čoskoro** s predstavením modelu Xplora. Finálna verzia bude vedieť snímať tvár vodiča, pohyb jeho hlavy, zreníc aj viečok…. Prečítať celé
Vydané  Text: 

Automobilka SEAT sa v súčasnosti zameriava na vývoj novej technológie s umelou inteligenciou, ktorá by mala sledovať stav vodiča za volantom. **Oficiálne má slúžiť k včasnému varovaniu pred mikrospánkom za volantom, pričom nasadenie tohto systému do prevádzky plánujú Španieli už čoskoro** s predstavením modelu Xplora. Finálna verzia bude vedieť snímať tvár vodiča, pohyb jeho hlavy, zreníc aj viečok. Zaznamená aj to, keď sa vodič pozerá do telefónu alebo zaspáva, vtedy ho technológia akusticky upozorní. Podobné technológie odporúčajúce vodičovi prestávku tu už nejaký ten čas máme, no SEAT plánuje sledovanie vodičov posunúť na novú úroveň. **Vyvíjaný systém dokáže overiť napríklad aj to, či vodič očným pohľadom zaznamenal napríklad chodca na priechode** a dokáže posádku včas upozorniť na blížiace sa nebezpečenstvo. Ďalší efekt sa týka skenovania tváre a prispôsobenia vozidla užívateľovi ako to poznáme napríklad z nových modelov Subaru. Po rozpoznaní človeka auto samočinne upraví sedadlá, osvetlenie či klimatizáciu na preferovanú úroveň. **Inštalácia kamier sledujúcich dianie v kabíne sa môže niektorým ľuďom zdať ako ďalší krok k ešte rozsiahlejšiemu sledovaniu verejnosti.** SEAT však tvrdí, že obstarávané zábery budú anonymné a neplánuje ich šíriť ďalej. V čase hackerských útokov však kritici vidia možný potenciál na zneužitie takýchto záznamov. Už dnes máme vo vozidlách nainštalované mikrofóny, ktoré môžu cez dátovú sieť odpočúvať rozhovory v aute. V prípade potreby môže byť automobilka nútená odovzdať údaje o človeku vláde či rozviedke. Aj **dnes oficiálne spolupracujú mobilní operátori so štátom, ktorému odovzdávajú informácie o cestách do zahraničia v súvislosti s Coronavírusom.** Zásah do súkromia v prípade inštalácie týchto technológií do vozidla tak môžeme považovať za zaručený.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.