Veľkovýrobca pneumatík Continental spoločne s inštitútom Forsa zrealizoval prieskum medzi tisíckou motoristov, ktorý mal za cieľ odhaliť, čo ľudí v súvislosti s pneumatikami zaujíma najviac.
Výsledky prieskumu nie sú prekvapivé, motoristi majú záujem najmä o to, aby ich pneumatiky dopomáhali znižovať spotrebu paliva, poukázali však aj na to, že ekológia a pojem ako udržateľnosť výroby nezohráva v rozhodovaní motoristov prím. Na druhom mieste v záujme motoristov je, aby bola pneumatika čo najodolnejšia, teda aby lepšie odolávala defektom. Vo všeobecnosti pritom spotrebitelia považujú pri pneumatikách pomer cena/výkon za dôležitejší ako ich trvalo udržateľnú výrobu, tvrdí výrobca.
Odpovede sa však významnejšie líšili v závislosti od toho, aký bol vek respondenta.
Pre ľudí vo veku 18 – 29 rokov bola napríklad odolnosť pneumatík voči prepichnutiu najdôležitejším faktorom. Túžba po energeticky efektívnej pneumatike bola najsilnejšia medzi 45 ‑ 59-ročnými, zatiaľ čo trvalá udržateľnosť materiálov a výroby bola najvyššou prioritou pre osoby vo veku 30 ‑ 44 rokov.
Anketa kládla otázky aj ohľadom cien pneumatík v budúcnosti, výsledok nebol prekvapivý: až 92 % respondentov vyhodnotilo pomer cena/výkon ako dôležitý.
Zároveň sa 75 % vodičov vyjadrilo, že nižší valivý odpor a súvisiaci pokles v spotrebe paliva je pre nich dôležitý.
Pneumatika, ktorá je optimalizovaná z hľadiska valivého odporu a dojazdu má samozrejmý pozitívny dopad na celkové náklady prevádzky vozidla, uvádza značka Continental vo svojej tlačovej správe k výsledkom prieskumu.
Spoločnosť okrem uvedeného v tlačovej správe pripomína, že pre elektromobily má už teraz špeciálne technológie, ktoré zabezpečujú veľmi nízky valivý odpor pneumatík a zároveň sú schopné podávať vysoké výkony. Ďalšia nová technológia Taraxagum z jeho dielne ukázala, že **púpavový kaučuk** predstavuje alternatívu ku kaučuku pochádzajúcemu z trópov – táto novinka má potenciál odpovedať na otázky týkajúce sa dlhodobej udržateľnosti výroby pneumatík ako takých.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Čo chcú motoristi od nových pneumatík? Prieskum zisťoval ich názory na ekológiu, ceny či vplyv na spotrebu
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.
CUPRA Formentor a CUPRA Leon dostali novší kabát. Teraz pôsobia ešte dynamickejšie a prinášajú väčšiu dávku emócií.
Pod kapotou nájdeme úplne nový plug-in hybridný systém, ale taktiež aj dvojlitrový benzín s výkonom 333 konských síl. Drobné zmeny nastali aj na palube oboch modelov.