Aktuality

V Británii už majú viac nabíjačiek ako čerpacích staníc

Nissan Leaf
Nissan Leaf

Ak zoberieme do úvahy, že klasické čerpacie stanice mali náskok viac ako sto rokov, je tento výsledok skutočne pozoruhodný. Pre objektívnosť dodajme, že pod preklopenie váh prispelo nielen budovanie nabíjacích staníc, ale v podstatnej miere aj zatváranie klasických čerpacích staníc. Snaha o rýchle vybudovanie siete nabíjacích staníc však napriek tomu v Británii zjavne nechýba. Na ostrovoch mali už minulé leto viac ako 9 300 nabíjacích staníc a ďalšie pribúdajú. Lídrom v budovaní nabíjacích bodov je podľa očakávania Londýn, rýchlonabíjacie stanice zasa vznikajú predovšetkým pri diaľniciach a rýchlostných cestách. Ak chcú v Británii v blízkej dobe prejsť na elektromobily všeobecne, budú musieť v rozvoji nabíjacej siete naďalej pokračovať. Ďalšiemu rozvoju budovania siete môže pomôcť aj snaha zviesť povinné budovanie nabíjacích staníc pri nových stavbách. Táto novinka nie je prekvapujúca, podobným smerom už uvažujú viaceré štáty.

Podpora predaja Druhým míľnikom na ceste k zabezpečeniu výrazného rozvoja elektromobility je politika podpory predaja. Podľa aktuálnych správ z Británie tamojšia stavovská organizácia zastupujúca výrobcov predajcov automobilov vyzvala vládu, aby zaviedla pozitívne stimuly. Na mysli majú nielen pomerne štedrú dotačnú politiku (do 4 000 €), ale aj odpustenie DPH (20 %). Tieto pozitívne stimuly by, spolu s rýchlo rastúcou sieťou nabíjačiek, klientov v ochote presadnúť do elektromobilu určite významne posmelili. Rozdiel medzi cenou auta s elektrickým a spaľovacím motorom by bol totiž minimálny.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie