Mazda CX-30 vs. Mazda CX-5 – Sú odlišnejšie, než sa môže zdať!

Mazda mala donedávna jednoduchú a ľahko pochopiteľnú ponuku SUV modelov. S príchodom novej Mazdy CX-30 sa to však trochu zamotalo. Potrebujete CX-30 alebo CX-5? Pokúsime sa vám odpovedať.
Vydané  Text: 
Keď mala Mazda v ponuke svojich SUV modelov len modely CX-3 a CX-5, voľba bola jasná. Chcete kompaktné SUV do mesta? Nech sa páči – CX-3. Potrebujete niečo rodinne orientované? CX-5 vám skvelo poslúži. **Priestor medzi týmito dvoma SUV však vyplnil model CX-30, ktorý v očiach zákazníkov atakuje väčšiu CX-5.** Mnohí sa nás prostredníctvom sociálnych sietí pýtate, ktorý z nich si vybrať. Tu sa vám pokúsime odpovedať alebo vám aspoň uľahčiť rozhodovanie. Mazda CX-30 je viac crossover než SUV, aj keď ponúka popri zvýšenom podvozku aj pohon 4 × 4. Je to nepochybne modernejšie auto než CX-5. **Najväčší rozdiel je v modernejšom multimediálnom systéme s väčšou obrazovkou a v asistenčných systémoch.** Dizajnový jazyk interiéru novej generácie je jednoduchší a okresaný o akékoľvek zbytočné prvky. Avšak prioritne mestské zameranie auta je zrejmé z ponuky pohonných jednotiek. Dieselový motor je tu iba jeden a má výkon iba 85 kW (116 k). Vrchol benzínovej ponuky síce tvorí skvelý motor SkyActiv-X s výkonom 132 kW (180 k), ale kto je zvyknutý na záťah v nízkych otáčkach silnejšieho diesela, v tomto motore ho nenájde. (Poradie fotografií: CX-30, CX-5)
Mazda CX-5 je už plnohodnotné SUV. Má ešte vyššiu svetlú výšku a je dostupná so silnejšími motormi. Najmä motor SkyActiv-D184 s výkonom 136 kW (184 k) je skvelý ťahúň so silným záťahom a s nízkou spotrebou na dlhých trasách. **Výhodou CX-5 je však v prvom rade priestor. Je to citeľne väčšie a vzdušnejšie auto, ktoré myslí na prevoz štyroch dospelých ľudí.** Svedčí o tom aj možnosť mať vyhrievané zadné sedadlá. Popri väčšom priestore na kolená netreba zabudnúť na väčšiu šírku v oblasti ramien. Dizajnovo našťastie ide stále o mimoriadne atraktívne auto, ktoré najmä v správnej farbe púta zraky okoloidúcich svojimi ladnými krivkami.
**Na záver ešte jedna vec: Mazda CX-5 nie je v porovnateľnej výbave o toľko drahšia než CX-30.** Je pravda, že CX-30 ponúka niektoré prvky, ktoré v CX-5 nenájdete (väčší HUD displej, Apple CarPlay/Android Auto, mild hybrid systém), ale s manuálnou prevodovkou, pohonom 4 × 4 a motorom G165 vo výbave Revolution je iba o 180 € drahšia než Mazda CX-30 s manuálom, 4 × 4 a motorom Skyactiv-X180. Na toto porovnanie sme vybrali motory, ktoré sú si výkonom najbližšie, keďže v týchto modeloch sa rovnaké motory neponúkajú.
Takže v skratke: **ak ste mladá rodina a jazdíte prevažne v meste, kúpte si Mazdu CX-30. Ak to s rodinnými výletmi myslíte vážne a zíde sa vám väčší kufor, väčší priestor a silný dieselový motor či veľký 2,5-litrový atmosférický benziniak, siahnite po Mazde CX-5.** To isté platí, ak plánujete častejšie výlety mimo spevnené cesty. CX-5 má predsa len vyššiu svetlú výšku. Tak či onak, ak sa rozhodujete medzi týmito dvoma modelmi, je to príjemné vyberanie. Ani v jednom prípade totiž neurobíte zle.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.