Hyundai a Kia pracujú na predvídavej prevodovke!

Súčasné automatické prevodovky dokážu vyhodnotiť štýl vodiča a prispôsobiť sa mu. Tie budúce však majú byť ešte oveľa múdrejšie. Pracovať budú s mapami a kamerami.
Vydané  Text: 

Hyundai a Kia oznámili, že vyvinuli sieťové prepojenie riadiacej jednotky (ICT „Connected Shift System“), ktoré ako prvý systém tohto druhu na svete využíva informačné a komunikačné technológie ICT (Information and Communication Technology) pre predvídavé riadenie. Úlohou systému je dosiahnuť, aby prevodovka radila prevodový stupeň s predstihom. Perspektívnosť cesty, po ktorej sa vývojári pustili, potvrdili výsledky testov v reálnej premávke. Na trase s častými zákrutami nový systém dokázal počet preradení prevodovky znížiť o približne 43 % a použitie brzdovej sústavy kleslo o 11 %, čo sa samozrejme prejavilo v jej nižšom opotrebovaní.
**Prevodovka s očami** Riadiaca jednotka ich automatickej prevodovky má dostávať informácie od kamier zabudovaných vo vozidle aj z navigácie s topografickými mapami. Prevodovka teda bude napríklad vedieť nielen to, že sa blížite k zákrute ale aj to, aká ostrá je tá zákruta, bude vedieť či idete z kopca alebo do kopca a bude vedieť aj to, ako rýchlo idú autá na ceste vo vašej blízkosti. A podľa toho bude voliť optimálny prevodový stupeň. Tím vývojárov teda zjavne chce riadiacej jednotke prevodovky dodať „oči“. Dodať jej informácie, ktoré má vodič za volantom a podvedome s nimi pracuje. > „Vývoj vozidiel smeruje od jednoduchých zariadení pre mobilitu k inteligentný riešeniam mobility,“ povedal Byeong Wook Jeon, vedúci výskumného laboratória pre inteligentné riadenia pohonnej sústavy automobilov. **Vyskúšali sme** Pred časom som robili test, kto dokáže jazdiť úspornejšie. Či človek, alebo moderná automatická prevodovka. Vyhral človek. Prečo? Pri vyhodnocovaní testu sme sa zhodli na tom, že prevodovka síce radí výborne, no chýba jej práve spomínaná predvídavosť. Nedokáže sledovať charakter terénu, nedokáže vyhodnocovať aktuálnu dopravnú situáciu. Koľko paliva a emisií možno predvídavým spôsobom jazdy ušetriť? Možno sa budete čudovať, no je to dosť. My sme tento test urobili a rozdiel v spotrebe na testovacom okruhu bol približne 0,5 litra nafty na 100 kilometrov. Je to dosť, čo poviete?








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.