Kultová Škoda Octavia oslavuje významný úspech. Prinášame si celú históriu modelu od roku 1959

Z výrobnej linky zišiel exemplár s poradovým číslom 7 000 000. Viete však, kedy na cesty vyšlo prvé auto s týmto menom?
Vydané  Text: 
Začiatky tohto modelového radu siahajú do roku 1959. Bola ôsmym modelom značky Škoda s nezávislým zavesením všetkých kolies a zároveň ôsmym modelom českej automobilky po druhej svetovej vojne. Modelové označenie Octavia bolo odvodené od latinského slova „octo“, čo znamená „osem“.
Za dvanásť rokov výroby (sedan do roku 1964, kombi do roku 1971) bolo vyrobených približne 400 000 vozidiel tohto obľúbeného modelového radu. **Veľký návrat**
Návrat Octavie na výslnie sa udial pod taktovkou koncernu Volkswagen. Automobilka ju predstavila na autosalóne „Mondial de l’Automobile“ v Paríži na jeseň 1996. Po niekoľkých desaťročiach bola prvým vozidlo značky v nižšej strednej triede. Čas ukázal, že dizajn a priestrannosť verzie liftback dokonale vystihli očakávania publika. Do roku 2010 vzniklo celkovo 1 440 000 vozidiel prvej generácie – v posledných rokoch súbežne so svojou nasledovníčkou. **Druhá už svetová**
Druhú generáciu automobilka verejnosti predstavila na ženevskom autosalóne v marci 2004. Zákazníkov oslovovala nadčasovým elegantným dizajnom a ešte priestrannejším interiérom. Model disponoval ešte väčším batožinovým priestorom a bol vybavený najmodernejšími technológiami. Komfort jazdy zaručovala nová viacprvková zadná náprava, bezpečnosť zlepšoval systém ABS s brzdovým asistentom, ktorý bol v európskych krajinách súčasťou sériovej výbavy, ďalej štyri airbagy a nové aktívne hlavové opierky. V roku 2005 odštartovala výroba v indickom závode v Aurangabáde, v roku 2007 rozbehol výrobu modelu pre čínsky trh závod Shanghai Volkswagen (dnes SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.). Od roku 2009 schádzala táto aj z liniek ruského závodu koncernu Volkswagen v Kaluze. Z druhej generácie automobilka vyrobila približne 2 500 000 kusov. **Tretia priniesla konektivitu**
Svetu sa ukázala v roku 2012 a v nasledujúcom roku Škoda zahájila jej výrobu aj na Ukrajine a v Kazachstane. Vo februári 2017 automobilka Octaviu výrazne prepracovala a úspešný model tak výrazne vyprofilovala. Prostredníctvom mobilných online služieb Škoda Connect model po prvý raz prišiel s ponukou modernej a rozsiahlej konektivity. Do dnešného dňa Škoda vyrobila približne 2 800 000 vozidiel Octavia tretej generácie. **Aktuálna štvrtá**
Minulú jeseň sa v Prahe konala svetová premiéra štvrtej generácie. Nová Octavia sa predstavila ako priestrannejšia, bezpečnejšia, lepšie prepojená a emocionálnejšia než kedykoľvek predtým. Je dlhšia a širšia ako jej predchodkyne, disponuje ešte väčším batožinovým priestorom a vďaka novému dizajnovému jazyku je jej vzhľad atraktívnejší. Nový koncept interiéru kombinuje nadpriemernú priestrannosť a vynikajúcu funkčnosť s kvalitnými materiálmi a Simply Clever riešeniami detailov. Inovatívna konektivita a nové asistenčné systémy súčasne povyšujú komfort a bezpečnosť na novú úroveň.
Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť výroby a logistiky, zdôrazňuje: „Octavia je srdcom značky. Svojím úspechom od polovice deväťdesiatych rokov rozhodujúcim spôsobom prispela k premene spoločnosti Škoda Auto z lokálneho lídra na medzinárodne úspešnú automobilku, ktorá sa medzitým etablovala ako veľkosériový výrobca.“








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.