Hyundai a Kia investovali do elektromobilov, budú stáť toľko čo obyčajné modely vozidiel

Juhokórejské automobilky investovali 100 miliónov eur do britskej firmy Arrival, s ktorou plánujú predávať elektrické dodávky.
Vydané  Text: 
Spoločný vývoj automobilov a spájanie spoločností je v súčasnosti trendom, ktorý sa nielen oplatí, ale kvôli rýchlo sa rozvíjajúcemu priemyslu a čoraz striktnejším požiadavkám na automobily je priam nevyhnutný. ### Elektrické dodávky za rovnakú cenu ako tradičné modely Automobilky Hyundai a Kia sa preto rozhodli spojiť so spoločnosťou Arrival a spoločne pracovať na dodávkach na elektrický pohon, ktoré by chceli predávať už budúci rok. Cieľom je vyrábať **nízkonákladové a energeticky úsporné vozidlá**, pričom budú využívať platformy a technológie spoločnosti Arrival. Výzvou bude tiež vyrobiť modely, ktorých cena bude porovnateľná so súčasnými modelmi, ktoré sú poháňané tradičnými palivami. Ako uvádza CNN, hlavná inovácia bude spočívať najmä v procesoch navrhovania a výroby.
### Kde sa budú elektrické dodávky vyrábať? Po prvotnej fáze, ktorej výsledkom bude návrh elektrickej dodávky, pošlú inžinieri svoje plány do mikropodnikov na výrobu. Tá bude prebiehať v dvoch výrobných závodoch spoločnosti Arrival v Spojenom kráľovstve. Prvý model by mal byť predstavený už koncom tohto roka. V budúcnosti plánujú rozšíriť výrobu nových modelov aj do iných európskych a ázijských krajín a do USA. Spoločnosť Arrival sídliaca v Londýne pôsobí na trhu od roku 2015 a má pobočky v Rusku, Nemecku, Holandsku, Izraeli a USA. Zamestnáva približne 800 ľudí. Zakladateľ a šéf spoločnosti Arrival, Denis Sverdlov, dodáva, že partnerstvo umožní firmám predávať e-vozidlá v celosvetovom meradle. Nová elektrická dodávka s označením Generation 2 by mala mať **dojazd približne 480 km** na jedno nabitie a v predaji by mala byť **už začiatkom budúceho roka**.
### Stanovisko spoločnosti Hyundai Šéf výskumu a vývoja spoločnosti Hyundai, Albert Biermann, považuje investíciu do firmy Arrival za súčasť dlhodobejšej stratégie zvýšiť predaj svojich vozidiel v Európe a tiež očakáva, že v dôsledku neustáleho sprísňovania pravidiel v oblasti ekológie zaznamená trh s ekologickými autami v Európe rýchly nárast. Snaha Hyundaiu o nasledovanie trendu elektromobility sa prejavila aj v nedávnom nadviazaní spolupráce s Uberom, s ktorým spoločne pracujú na vývoji lietajúcich taxíkov ako mestskej mobility budúcnosti. Každá automobilka v súčasnosti hľadá spôsoby, ako nastúpiť na vlnu elektromobility a stíhať aktuálne trendy a požiadavky, uvidíme teda, ako sa to podarí týmto trom spoločnostiam.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.