Najlepšie malé služobné auto roka je Opel, ktorý sa u nás ešte ani nepredáva. Nová Corsa mieri vysoko.

Nová Corsa príde s benzínovým, naftovým i elektrickým pohonom za ceny, ktoré zodpovedajú jej nemeckému pôvodu.
Vydané  Text: 

Krátko po premiére novej Corsy na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom sa značke Opel podarilo získať významné ocenenie. Opel Corsa s modelovým ročníkom 2020 sa v čitateľskej ankete „Company Car Of The Year“ nemeckého motoristického magazínu stala služobným autom roka vo svojej kategórii malých vozidiel. Za Corsu pritom hlasovalo nezvyčajne veľké množstvo respondentov – až 22 percent z ich celkového počtu! Pre firmy, ktoré zvažujú modernizáciu svojho vozového parku práve v období prelomu rokov 2019 a 2020, sa tak naskytá príležitosť zadovážiť si niečo úplne nové. Argumentov, pre ktoré by sa firmy mali obzerať práve po Corse ako po svojom typickom službnom vozidle však presahujú tradičné marketingové kampane, ktorej súčasťou je aj uvedené ocenenie. Nová Corsa príde na náš trh v decembri a okrem moderného vzhľadu ponúkne hodnotný a priestorovo veľkorysý interiér, prekvapivo nízku hmotnosť (najľahší variant má menej ako tonu), pomerne slušnú ponuku motorov (benzín a nafta) a tiež stopercentne elektrický pohon. Corsa-e údajne prejde na jedno nabitie 330 kilometrov. Jediným neprívetivým detailom novej Corsy je jej cena, ktorá v Nemecku štartuje na úrovni 17 850 eur vrátane daní. Vodič sa však bude môcť tešiť širokú paletu príplatkových prvkov výbavy, ako panoramatickú zadnú kameru, digitálny kokpit, rozmerný 7- alebo 10-palcový stredový displej, estetické športové vylepšenia GS Line či svetlomety IntelliLux LED® matrix light. Nemecká cena verzie Opel Corsa GS Line začína na 19 880 eurách vrátane dane. Slovenské ceny novej Corsy budú očakávane podobné. Napriek zdanlivo vysokým cenám je Corsa veľmi úspešným modelom. Tvrdí to samotná značka vo svojom vyhlásení pre médiá: „*Corsa je pre Opel skutočným bestsellerom. Za uplynulých 37 rokov Opel vyrobil a predal 13,6 milióna vozidiel tejto rady. Už prvá Corsa A, ktorá obohatila ponuku Opel pod populárnou radou Kadett v roku 1982, sa rýchlo stala bestsellerom. Celkovo sa týchto vozidiel do roku 1993 predalo 3,1 milióna. Zatiaľ posledná šiesta generácia ponúkne zásadnú novinku – nemecká automobilka po prvýkrát predstaví aj plne elektrickú verziu s dojazdom až 330 km. Elektromobil Corsa–e, plnohodnotné malé vozidlo na elektrinu pripravené na každodenné použitie v bežnej premávke.*“ [GALLERY id=30175]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.