Poradňa: Nezávislé kúrenie v aute
Máte radi teplotný komfort v aute? Nechcete čakať, kým nabehne v zime kúrenie a najradšej by ste sadali do vopred vykúreného auta? Až 95 percent zákazníkov, ktorí vyskúšali komfort nezávislého kúrenia, si ho dokúpia aj v prípade výmeny auta.
Vydané Text: Erik Stríž

Ako to funguje
1. Nezávislé kúrenie je aktivované.2. Kúrenie začína svoj štartovací proces, kúrenie je napájané palivom z nádrže vozidla.
3. Zmes vzduchu a paliva sa zapáli, studená chladiaca kvapalina sa v kúrení zahrieva.
4. Zahriata voda – hnaná obehovým čerpadlom – prúdi do výmenníka tepla vlastného kúrenia vozidla.
5. Teplo sa dodáva priamo do interiéru pomocou dúchadla vozidla.
6. Zahriata voda prúdi do motora. Neskôr sa tiež zahreje.
7. Keď sa dosiahne špecifická teplota (približ. 80 °C), kúrenie sa vypne, obehové čerpadlo pokračuje v prevádzke, aby sa udržiavalo zahrievanie interiéru.



Model | Typ kúrenia | Cena |
Škoda Superb 2.0 TS | EVO5+ | 2 021 € |
SEAT Alhambra 2.0 TDI | rozšírenie funkčnosti sériového nez. kúrenia | 1 083 € |
BMW 530d xDrive (2015) | EVO5+ | 2 126 € |
Volvo XC90 2.0D (2016) | EVO5+ | 2 183 € |
Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk