Magazín

Nezabudnime na skvelú Kiu Sorento! Pozrite sa jej štandardnú výbavu, zrejme vás presvedčí ku kúpe!

Pozrime sa spolu na niekoľko kľúčových faktov o aktuálne predávanej Kie Sorento.

Cena vozidla začína na úrovni 32 390 eur. Jedná sa o konečnú cenu po odpočítaní finančného zvýhodnenia 3 000 eur, ktoré práve predajcovia Kie ponúkajú. Za tieto peniaze dostanete Sorento vo výbave Gold (čo je najnižšia možná výbava, pritom v iných modeloch patrí medzi vyššie), pohon všetkých štyroch kolies a 2,2-litrový naftový motor CRDi s maximálnym výkonom až 147 kW (200 koní). Už tieto údaje napovedajú, že cena Sorenta vlastne vôbec nie je tak vysoká, ako sa mohlo na prvý pohľad zdať.

Táto verzia obsahuje manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Ak by ste chceli osemstupňový automat, priplatíte si rovných dvetisíc eur.

Základná výbava SUV-čka KIA Sorento je pritom veľmi zaujímavá. Nižšie uvádzame kompletný zoznam prvkov výbavy, nás z neho najviac zaujali najmä dvojzónová automatická klimatizácia, vyhrievané predné a zadné sedadlá a volant, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu (LKAS), asistent pre stabilizáciu prívesu, plnohodnotné rezervné koleso, navigačný systém AVN 5.0 s 8" dotykovým displejom či cúvacia kamera. Zatiaľ, čo množstvo iných áut má podobné funkcie za príplatok, Sorento ich má už v základe.

KIA Sorento (2018)

Toto je celý zoznam prvkov výbavy GOLD, teda sériová výbava Kia Sorento:

Interiér

  • Automatické odhmlievanie čelného skla
  • Bluetooth handsfree sada
  • Delené a sklopné operadlá zadných sedadiel (40:20:40)
  • Diaľkové ovládanie centrálneho zamykania
  • Dvojzónová automatická klimatizácia
  • El. parkovacia brzda (iba pre vozidlá s AT)
  • ISG (Idle Stop & Go - systém Štart & Stop)
  • Kožou potiahnutý volant a hlavica riadiacej páky
  • Kryt batožinového priestoru
  • Samostmievajúce vnútorné spätné zrkadlo
  • Tempomat s obmedzovačom rýchlosti
  • Vyhrievané predné a zadné sedadlá
  • Vyhrievaný volant
  • Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
  • Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča

Bezpečnosť

  • ABS (protiblokovací systém)
  • Airbag vodiča a spolujazdca (spolujazdca s možnosťou deaktivácie)
  • Aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu (LKAS)
  • Alarm
  • Asistent pre rozpoznanie únavy vodiča (DAA)
  • BAS (brzdový asistent), ESS (signalizácia v prípade núdzového brzdenia)
  • Bočné airbagy predných sedadiel
  • ESC (elektronický stabilizačný systém)
  • HAC (asistent pre rozjazd do kopca)
  • Hlavové (záclonové) airbagy
  • Imobilizér
  • Indikátor nezapnutých bezpečnostných pásov a predpínače bezpečnostných pásov
  • ISOFIX uchytenie detských sedačiek
  • Kontrola tlaku v pneumatikách (TPMS)
  • Systém monitorovania dopravných značiek (SLIF)
  • Systém monitorovania mŕtveho uhla (BSD)
  • Systém upozorňujúci na pohyblivé prekážky pri cúvaní (RCTA)
  • Trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách
  • TSA (asistent pre stabilizáciu prívesných zariadení)
  • VSM (ovládanie stability vozidla)
KIA Sorento (2018)

Exteriér

  • Dažďový senzor
  • Elektricky ovládané, vyhrievané a sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá s LED ukazovateľmi smeru jazdy
  • Halogénové svetlomety
  • Plnohodnotné rezervné koleso
  • Pneumatiky 235/65 R17 + disky z ľahkej zliatiny 7.0Jx17
  • Predné a zadné parkovacie senzory
  • Predné hmlové svetlomety
  • Predné svetlomety projektorového typu s funkciou Escort (zhasínanie s oneskorením)
  • Stmavnené sklá od B-stĺpika
  • Strešné lyžiny
  • Svetelný senzor
  • Tónované sklá S
  • Vonkajšie kľučky dverí chrómové
  • Vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie

Multimédiá

  • Navigačný systém AVN 5.0 s 8" dotykovým displejom, DAB (vrátane aktualizácie máp počas platnosti záruky na vozidlo)
  • Rádio s MP3, AUX + USB vstup + ovládanie rádia na volante
  • Zadná parkovacia kamera
  • Zadný USB konektor
KIA Sorento (2018)

Ako dopadla KIA SORENTO v teste auto motor a športu?

Kórejský zástupca ponúka veľký vnútorný priestor, strešné okno však uberá z miesta na hlavu. V losom teste sa na vyslovene mäkkom a hojdavom pružení nakláňa karoséria, no podvozok zostáva pokojný. Viacero tlačidiel znamená ľahký prístup k funkciám. Poteší klasické ovládanie klímy, do palubnej dosky zapracovaný displej veľmi dobre ukazuje CarPlay. Digitálny je iba rýchlomer s obrazovkou palubného počítača, zvyšok využíva analógové ukazovatele. Posuvné pohodlné zadné sedadlá nedávajú priestor na kritiku, klíma je aj pre cestujúcich v treťom rade. Sedadlo spolujazdca sa dá ovládať aj zozadu. Vzadu si elektroniku nabijete cez USB a 12 V.

Dá sa prežiť aj v treťom rade. Spoločne s kórejským konkurentom išlo o najlepšie plnohodnotné rodinné autá, ich tretí rad sedadiel dokážete využiť aj na viac ako len núdzové presuny. Aj v 7-miestnom usporiadaní zostáva čosi miesta na batožinu. Hlučnejšie sa pri jazde vysokou rýchlosťou prejavil motor. Pri brzdení na rôznych povrchoch zostalo auto veľmi stabilné, stačí drobná korekcia volantom. V slalome je auto stabilné, aj keď pod hmotnosťou sa karoséria nakláňa. Napriek tomu nebolo treba zásahy ESP. Kia je pokojný a pohodlný cestný koráb, ktorý cez nerovnosti prepláva bez povšimnutia. Slušná ovládateľnosť, aj keď riadenie nemá veľkú spätnú väzbu. Do zákrut vchádza isto, zrýchľuje pružne a napriek náklonom karosérie je podvozok istý. V teréne Kiu limituje nižšia svetlá výška a v blate letné cestné pneumatiky, inak zvláda ľahší terénny okruh s ostrejšími stúpaniami bez problémov až na mierne vŕzganie okolo strešného okna. Asistent pri zjazde z kopca zasahuje až pri relatívne vyššej rýchlosti.

Prečítajte si aj:


Veľký porovnávací test ôsmich SUV! Víťaz prekvapil:

Martin Šebesta