Elektrický Aventador? Zabudnite! Povedal zástupca Lamborghini pri predstavení Siánu

Limitovaná edícia Lamborghini Sián využíva techniku z Aventadora a podporný elektrický motor s ohromujúcim výkonom.
Vydané  Text: 
Z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje už za 2,8 sekundy a ručička tachometra sa zastaví až pri rýchlosti 350 km/h. Znie to veľmi pôsobivo, ale vaše obočie sa dvihne až po tom, ako zistíte, že pohonným srdcom tohto hyperšportu je dvanásťvalec bez turba podporovaný iba 25 kW elektromotorom. Napriek tomu, že hybridy bývajú ťažšie ako ich alternatívy s výhradne konvenčným spaľovacím motorom, hmotnosť Siánu sa v porovnaní s východiskovým Aventadorom zvýšila iba o 32 kilogramov. Maximálny výkon dvanásťvalca predstavuje až 577 kW (785 k) pri 8 500 ot./min, pričom spoločne s elektromotorom celý pohonný systém dosahuje max. výkon 602 kW (819 k).
Magazín AutoExpress spravil pri príležitosti predstavenia novinky na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom [krátky rozhovor](https://www.autoexpress.co.uk/lamborghini/107798/new-808bhp-lamborghini-sian-brand-s-first-hybrid-takes-frankfurt-bow) s Mauriziom Reggianim, šéfom technológií v Lamborghini. Z jeho odpovedí nás zaujala najmä tá, v ktorej tvrdí, že Sián používa hybridné pohonné ústrojestvo, pričom stavia na základoch modelu Aventador. Technológie v Aventadore neumožňujú, aby bol pohon plne elektrický, preto je aj Sián iba hybridný. Reggiani tiež špekuloval o význame budúcej elektrifikácie modelov Lamborghini. Sián by vraj mohol byť akýmsi náhľadom do blízkej budúcnosti. Ako ale zákazníci podľa neho vnímajú Aventador ako plug-in hybrid? „**(zákazníci) nechcú ťažké auto a chcú auto s atmosférickým motorom V12. Musí byť agilné a zábavné**,“ tvrdí Reggiani. Zdá sa, že pohľad Lamborghini na elektrifikáciu áut teda nie je práve priaznivý, ale zdá sa, že aj pod vplyvom materského koncernu Volkswagen ju bude musieť akceptovať. Ak by bol nový Aventador plug-in hybridný a zachoval si charakter, ktorý výrobca doprial 63-kusovej limitke Siánu, nemuselo by sa jednať o žiadnu tragédiu ani pre zarytých fanúšikov. Čo však z uvedených odpovedí vyplýva celkom jednoznačne, je popieranie možnosti vyhotovenia plne elektrického Aventadora. Elektromobily sú ťažké, čo je primárny dôvod, pre ktorý sa Lamborgini môže na tento typ vozidiel vykašľať. Ak sa technológie zásadným spôsobom zlepšia, možno Lamborghini svoje stanovisko prehodnotí. „**Súčasné technológie neumožňujú, aby bol Aventador plne elektrický. Naše nároky sú jasné: musíme byť schopní dosahovať rýchlosť viac ako 300 km/h a súčasne zvládnuť tri celé kolá na Nürburgringu – a dnes také niečo neexistuje**,“ uzavrel Reggiani.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.
  • Vyberáme najlepšiu verziu

    Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!