Subaru XV a Forester dostali hybridný pohon e-Boxer, poznáme detaily

### Najdôležitejšie vlastnosti Subaru XV e-BOXER * Vylepšené jazdné výkony a efektívnosť pohonu e-BOXER * Lineárne zrýchlenie s výbornou odozvou * Viac výkonu a vysoko citlivé dávkovanie krútiaceho momentu * Hladká jazda a prirodzený pocit pri brzdení * Ťažná kapacita Subaru XV e-BOXER je 1270 kg * Minimálna svetlá výška Subaru XV je 220 mm (!) Subaru XV sa… Prečítať celé
Vydané  Text: 

### Najdôležitejšie vlastnosti Subaru XV e-BOXER * Vylepšené jazdné výkony a efektívnosť pohonu e-BOXER * Lineárne zrýchlenie s výbornou odozvou * Viac výkonu a vysoko citlivé dávkovanie krútiaceho momentu * Hladká jazda a prirodzený pocit pri brzdení * Ťažná kapacita Subaru XV e-BOXER je 1270 kg * Minimálna svetlá výška Subaru XV je 220 mm (!)
Subaru XV sa dočkalo motorizácie e-Boxer, ktorá posúva tieto univerzálne vozidlá do pozornosti všetkých ľudí túžiacich po „zelených autách“. Zachováva si pritom svoj výnimočne praktický charakter, svetlú výšku minimálne 220 mm a tiež solídnu paletu asistenčných systémov a podporných technológií. Nový model si zachováva pohon SAWD, ku ktorému pridáva pohonné ústrojenstvo e-BOXER. Tvorí ho 2,0-litrový horizontálny štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, v kombinácii s elektromotorom v prispôsobenej prevodovke Lineartronic, čím sa dosahuje plynulejšie, o 30 % lineárnejšie zrýchlenie a vysoko citlivé dávkovanie krútiaceho momentu.
Nové Subaru XV a Forester s hybridným pohonom e-Boxer (2019)
Systém Subaru e-BOXER prispôsobuje rozdelenie výkonu medzi benzínovým motorom a elektromotorom tak, aby zodpovedalo podmienkam jazdy, pričom si volí medzi tromi režimami: jazdou na benzínový motor (Engine driving), jazdou na elektrinu (EV driving) a jazdou na benzín s podporou elektromotora (Motor Assist driving). Pri rozbehu alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa vozidlo iba elektromotor, ide o tichú jazdu s nulovými emisiami. V závislosti od stavu vozidla a batérie môže čisto na elektrickú energiu prejsť vzdialenosť do približne 1,6 km a dosahovať rýchlosť až 40 km/h. Pri stredných rýchlostiach sa výkon elektrického a spaľovacieho motora kombinuje tak, aby poskytoval lineárne a úsporné zrýchlenie s dobrou odozvou na plyn, zatiaľ čo pri vysokých rýchlostiach poháňa vozidlo motor 2,0 DI BOXER a súčasne nabíja batériu. e-BOXER prináša lepšiu spotrebu paliva v mestskej premávke typu stop-and-go, kde je v závislosti od štýlu jazdy vodiča možné zníženie spotreby až o 11 % v porovnaní s doterajšou verziou s benzínovým motorom 2.0L. e-BOXER eliminuje neprirodzený pocit pri brzdení známy z hybridných a elektrických vozidiel. Naopak, pri brzdení poskytuje vysoko citlivý a prirodzený pocit. Brzdy sa ľahko ovládajú a reagujú rýchlo a lineárne na pokyny cez pedál, čo dáva vodičovi pocit bezpečia. Obzvlášť užitočné je to v mestskej premávke typu stop-and-go, kde reakcie bŕzd umožňujú príjemný zážitok z jazdy bez stresu. Pomocný elektromotor a batéria sú uložené v pozdĺžnej osi vozidla. Ťažší motor je umiestnený v blízkosti ťažiska vozidla, zatiaľ čo batéria a ďalšie komponenty sú usporiadané nad zadnou nápravou, čím sa dosahuje ešte nižšie ťažisko a lepšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou vozidla. Batéria je umiestnená pod podlahou batožinového priestoru, ktorého objem tak zostal nezmenený a má kapacitu 345 litrov. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť do roviny, čím sa dosiahne rovná ložná plocha.
Nové Subaru Forester a XV s hybridným pohonom e-Boxer (2019)
## Nový Forester e-Boxer **Od svojho debutu v roku 1997 sa Forester stal celosvetovo najpredávanejším Subaru. Kým aktuálne najpredávanejším modelom v Európe je Subaru XV, Forester bol lídrom viac ako 20 rokov, pričom od jeho uvedenia v roku 1997 sa tu predalo viac ako 334 000 exemplárov. Celosvetovo sa kumulatívne vyrobilo 3,76 milióna Foresterov**. Piata generácia Forestera prináša hodnoty Subaru v úplne novom balení. Novinka je postavená na globálnej platforme Subaru (SGP) a ponúka dynamický výkon, ktorého výsledkom je vynikajúca ovládateľnosť a stabilita, zlepšená úroveň predchádzania nehodám, riadenie s lepšou odozvou, výnimočne nízke vibrácie a komfort jazdy. Od základu nový Forester prichádza na európsky trh s úplne novým pohonným ústrojenstvom e-BOXER. Tento nový systém pohonu Subaru kombinuje elektromotor s dvoma kľúčovými technológiami značky: motorom BOXER a symetrickým pohonom všetkých kolies (S-AWD). Najnovšia generácia Forestera je bezpečnejšia ako kedykoľvek predtým. K dispozícii je štandardne s technológiou EyeSight. V rozšírenom bezpečnostnom balíku dostal Forester aj detekciu vozidiel vzadu (SRVD), automatické brzdenie pri cúvaní, sledovanie situácie po stranách vozidla a monitorovací systém vodiča. Ide o novú technológiu rozpoznávania tváre, ktorá upozorňuje vodiča na únavu alebo rozptýlenie počas cesty. Zároveň automaticky nastavuje polohu sedadla, uhly spätných zrkadiel a predvoľby klimatizácie.
Nové Subaru XV a Forester s hybridným pohonom e-Boxer (2019)
Úplne nový Forester (v špecifikácii pre japonský trh) získal cenu Grand Prix za najvyššie dosiahnuté skóre 96,5 bodu v testovaní bezpečnosti v Japonsku pre roky 2018-2019. Forester si tiež pripísal hodnotenie Advanced Safety Vehicle Triple Plus (ASV +++) so 122,3 bodmi (zo 126 možných), čo je najvyššie hodnotenie preventívnej bezpečnosti JNCAP 2018-2019. Najmodernejší a najschopnejší Forester ponúka vysoko kvalitný interiér, priestrannú kabínu pre cestujúcich a variabilný nákladný priestor. S 220-milimetrovou svetlou výškou je vhodný pre off-roadové dobrodružstvá, pričom systém X-Mode je teraz k dispozícii s dvojitou funkciou, ktorá je výborná pre rôznorodé poveternostné a cestné podmienky.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.