Aktuality

Volkswagen T-Roc kabrio ide do predaja! Prišiel až o tri dvere a obrovskú časť kufra

Range Rover Evoque Convertible teda nie je jediným kabrio-úletom na poli SUV-čiek.

Volkswagen oficiálne odprezentoval svoje nové SUV (resp. CUV) T-Roc kabriolet, dokonca hneď s estetickými balíčkami Style a R Line. Druhé najmenšie SUV značky Volkswagen sa tak dočkalo druhej karosárskej verzie, pričom stavia na podobných základoch.

Strecha je soft-top, teda skladacia a z plátna. Skladá a rozkladá sa elektricky pomocou stlačenia príslušného tlačidla, ktoré má k dispozícii vodič. Automatika otvorí strechu do maximálnej rýchlosti 30 km/h už za deväť sekúnd.

Volkswagen T-Roc Cabriolet (2020)
Volkswagen T-ROC kabriolet, modelový rok 2020 (foto: Volkswagen)

Automobil stojí na modulárnej platforme MQB s rázvorom 2 630 mm. Predné nápravy využívajú MacPherson, vzadu sú buď vlečené ramená spojené s torznou priečkou, v drahšom variante je vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Teleskopické tlmiče môžu byť za príplatok adaptívne, čo nachádza význam pri výbere rôznych jazdných režimov.

SUV kabriolet má rozmery 4 268 × 1 811 × 1 522 mm (dך×v), vodič so spolujazdcom sedia vo výške 599 mm od vozovky, zatiaľ čo zadní pasažieri až vo výške 616 mm.

Volkswagen T-Roc Cabriolet (2020)
Volkswagen T-ROC kabriolet, modelový rok 2020 (foto: Volkswagen)

Vzhľadom na zmenu karosérie sa musel zásadným spôsobom zmenšiť objem batožinového priestoru. SUV tak disponuje kufrom s kapacitou 284 litrov.

Volkswagen T-Roc Cabriolet (2020)
Volkswagen T-ROC kabriolet, modelový rok 2020 (foto: Volkswagen)

Významnou odlišnosťou kabrioletu od východiskového SUV je aj počet dverí. Päťdverové SUV prišlo až o tri dvere, takže v predaji bude v dvojdverovom vyhotovení. Ak si hovoríte, že to je unikát, čiastočne sa mýlite. Dvojdverové SUV sú iba evolúciou poznačených dvojdverových off-roadov.

Kabriolet sa bude predávať s výhradne benzínovými motormi TSI. Nafta by sa ku kabrioletu nehodila. Bude sa jednať o základný benzínový trojvalec 1,0 TSI s max. výkonom 85 kW a max. krútiacim momentom 200 Nm, silnejšia verzia bude vybavená 1,5-litrovým TSI s max. výkonom 110 kW a max. krútiacim momentom 250 Nm. Štandardne sa bude do T-ROC kabriolet dodávať 6-stupňová manuálna prevodovka, k dispozícii ale bude aj príplatková 7-stupňová automatika DSG.

Volkswagen T-Roc Cabriolet (2020)
Volkswagen T-ROC kabriolet, modelový rok 2020 (foto: Volkswagen)

Nový Volkswagen T-ROC kabriolet sa dostane do predaja na jar 2020. Novinku budete môcť prvýkrát vidieť naživo na autosalóne vo Frankufrte nad Mohanom už tento september.

Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)
Testy

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Už ste počuli o tom, že dizajn predáva? A že o autách to platí viacnásobne? A veríte tomu? Ak áno, tak vám je jasné to isté čo nám. Že Kia XCeed vám začne robiť radosť už vtedy, keď sa na ňu budete pozerať. A s najsilnejším benzínovým motorom? Ešte viac.