Brutálna Toyota GR Supra GT4 bude na predaj už budúci rok!!!

Podľa oficiálneho potvrdenia TOYOTA GAZOO Racing bude súťažné vozidlo GR Supra GT4 uvedené na trh v roku 2020. Model, ktorý je určený pre súkromné tímy, môže súťažiť po celom svete.
Vydané  Text: 

Vozidlo GR Supra GT4, ktoré vzniklo s cieľom umožniť motoristickým nadšencom zúčastňovať sa pretekov na celom svete, vychádza z GR Supra, prvého globálneho modelu TOYOTA GAZOO Racing predstaveného tento rok. Pri vývoji nového vozidla spojil tím svoje sily s tromi technickými partnermi. Pirelli sa postaralo o pneumatiky, **Ravenol** zaistil dodávky mazív a výfukové sústavy inovovala spoločnosť **Akrapovič**. Za vývojom a výrobou stojí **Toyota Motorsport GmbH.** Koncepčný model GR Supra GT4 Concept mal premiéru v marci na autosalóne v Ženeve. Toyota GR Supra sa zas v júni prvýkrát zúčastnila pretekov 24 hodín Nürburgringu.
Kategória GT4 si získala obľubu u súkromných súťažných tímov pre nízke náklady a malé vstupné bariéry. Vozidlá sa môžu zapájať do pretekov po celom svete vrátane japonskej série vytrvalostných pretekov Super Taikyu (S-tai), európskeho seriálu GT4, vytrvalostného šampionátu VLN na Nürburgringu v Európe alebo seriálu Michelin Pilot Challenge v USA. Toyota GR Supra je už teraz súčasťou amerického seriálu NASCAR Xfinity Series a od roku 2020 bude súťažiť v japonskom seriáli Super GT v kategórii GT500. Cena pretekárskeho špeciálu nebola zverejnená.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.