Aktuality

McLaren vytvoril čosi výnimočné, superšport s 570-litrovým kufrom

V dokonalom pomere spája eleganciu, športovosť a praktickosť. McLaren GT je novým nesplniteľným snom všetkých chlapcov, ktorí túžia po úžasných autách.

McLaren GT je modernou interpretáciou koncepcie Grand Tourer. S hmotnosťou 1 530 kg a dĺžkou 4,7 metra dosahuje maximálnu rýchlosť 326 km/h, akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už za 3,2 sekundy (!) a rýchlosť 200 km/h dosiahne už za 9 sekúnd. Sú to veľmi pôsobivé údaje, však? Na zahodenie nie sú ani tie ostatné, veď posúďte:

Prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky SSG vodič ovláda dvakrát preplňovaný motor M840TE V8 so zdvihovým objemom 4,0 litra. Jeho maximálny výkon je 456 kW (620 k) a maximálny krútiaci moment famóznych 630 Nm. Tie sa motoru darí dosahovať v rozpätí 5 500 až 6 500 ot./min, lenže až 95 percent maximálneho krútiaceho momentu je k dispozícii v rozsahu 3 000 až 7 500 ot./min.

Superšport stojí na pneumatikách P ZERO od značky Pirelli, základom sú 20-palcové disky vpredu a 21-palcové vzadu.

Batožinový priestor ako v Shooting Brake

Keď McLaren GT prirovnávame k Octavii, veľmi mu tým krivdíme. Vieme. Ale 570-litrový batožinový priestor je porovnateľný práve s 590-litrovým kufrom v Octavii. Lepšie by bolo prirovnávať ho k Shooting Brake od prémiových značiek. GT od McLarenu sa však od všetkých zásadne líši jedným významným detailom: nájdete v ňom sedadlá iba pre vodiča a jeho spolujazdca. Rodinné auto od McLarenu teda zatiaľ „nehrozí“.

Ako je vôbec možné, že sa do tohto 4,7-metrového vozidla s motorom uloženým za prednými sedadlami podarilo vyzbierať toľko priestoru?

McLaren pripravil batožinové priestory hneď dva. Jeden menší je pod prednou kapotou práve tak, ako to má spravené napríklad Audi R8. Tento menší batožinový priestor má kapacitu nezanedbateľných 150 litrov a za a nad motorom je potom 420-litrová skriňa. Môžete v nej previezť náklad s dĺžkou až 185 centimetrov.

Cena vozidla je primeraná jeho spoločenskej hodnote a technologickému vyhotoveniu: niečo vyše 200 000 eur.

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

Test Renault ZOE druhej generácie: Najazdili sme viac, ako avizuje výrobca

Renault Zoe sa pred niekoľkými dňami dočkal zásadnej modernizácie. Tretia generácia priniesla nielen evolučne vylepšený zovňajšok, ale aj významne lepší interiér a tiež výkonnejšie akumulátory schopné zabezpečiť dlhší dojazd. My sme nedávno otestovali Zoe v jeho druhej generácii, ktorú budete aj naďalej vidieť v showroomoch a možno aj v bazároch. Stojí za to, aby ste začali zvažovať kúpu?