Čo keby sme všetci presadli z áut na bicykle a skútre? Mikromobilita má aj úskalia
Zrejme nikdy v minulosti nebol tlak verejnosti, štátov a spoločenstiev na motoristov tak silný, ako práve dnes. Je potrebné uvedomiť si, že tento tlak nie je iracionálny a má opodstatnenie v každodennej realite, ktorú žijeme. Napriek tomu, že žijeme a pracujeme v jednom meste, dopravujeme sa do práce autom, trávime desiatky minút v dopravných kolónach a namiesto toho, aby… Prečítať celé
Vydané Text: Erik Stríž


### Zvýšila by sa bezpečnosť na cestách? Možno ani nie. Menej automobilov by znamenalo menšie riziko stretu cyklistu a motorkára s autom, ale nárast množstva bicyklov a skútrov by mohol byť nepriaznivý pre chodcov. Ak by sa cesty upravili takým spôsobom, aby mali cyklisti a motorkári pevne určené koridory pohybu a dodržiavali by všetky pravidlá, nemuseli by byť problémom ani chodci. Holandské mestá sú mixom všetkého: chodcov, cyklistov, motorkárov i áut. Dokonca po chodníkoch jazdia trojkolesové miniautá a nikto si z nich nerobí ťažkú hlavu. Strety cyklistov s chodcami sú časté, ale nie fatálne, čo je však spôsobené ohromnými davmi domácich a turistov. Zato incidenty medzi motoristami a cyklistami považujeme za každodennú realitu.

Ilustračné foto



Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk