Toto elektrické SUV šokuje dojazdom a stojí menej ako Fabia! V čom je háčik?

Drahé elektroškatule predávané v Európe nás zatiaľ nedokázali ohromiť cenou ani dojazdom a stále sú plné priveľkých kompromisov, ktoré komplikujú každodenný život bežného vodiča. **Našli sme však elektrické auto, ktoré rieši aspoň jeden zásadný problém – cenu.** Túto, na prvý pohľad krajšiu verziu Fordu EcoSport, vyrába známa čínska automobilka BYD zaoberajúca sa mobilitou budúcnosti. Značka BYD… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Drahé elektroškatule predávané v Európe nás zatiaľ nedokázali ohromiť cenou ani dojazdom a stále sú plné priveľkých kompromisov, ktoré komplikujú každodenný život bežného vodiča. **Našli sme však elektrické auto, ktoré rieši aspoň jeden zásadný problém – cenu.** Túto, na prvý pohľad krajšiu verziu Fordu EcoSport, vyrába známa čínska automobilka BYD zaoberajúca sa mobilitou budúcnosti. Značka BYD nie je žiadnym nováčikom, už pred niekoľkými rokmi sa pokúšala dobyť európsky trh a ich autá sú veľmi populárne najmä medzi taxikármi.
Z najnovšieho elektrického SUV Yuan EV360 predá automobilka mesačne viac ako 5 000 kusov, a to len v samotnej Číne. Ako sme už naznačili, **za úspechom tejto elektrickej novinky stojí najmä cena modelu, ktorá sa v najvyššej výbave pohybuje na úrovni 13 000 eur.** Dva elektrické motory pritom zabezpečujú slušný výkon na maximálnej úrovni 160 kW a krútiaci moment maximálne 310 Nm. Pozitívne prekvapil aj údaj o kapacite batérií. Vďaka najnovším lítiovým článkom o veľkosti **42 kWh** dosahuje vozidlo dojazd až **360 km** pri konštantnej rýchlosti 60 km/h. Enormný úspech podnietil automobilku k investícii do ešte vybavenejšej verzie s batériou, vďaka ktorej sa má dojazd posunúť až k 500 km. **Výrobca na auto poskytuje záruku až 6 rokov alebo 150 000 km.** Táto zelená idylka je však pre stredoľavých liberálov žijúcich v Európe momentálne nedostupná, keďže sa vozidlo predáva len na tamojšom trhu. Vďaka vysokej popularita však môžeme v blízkej budúcnosti očakávať plány na expanziu predajnej siete aj do zahraničia.
Čínska vláda tlačí výrobcov do vývoja elektrickej mobility. Týmto spôsobom sa snažia znížiť emisie vo veľkých mestách, ktoré každý deň zápasia so zlou kvalitou vzduchu a smogom. **Netreba zabúdať ani na to, že Čína patrí k najväčším producentom akumulátorov na svete,** vďaka čomu si domáce automobilky môžu dovoliť udržať cenu elektrických áut na prijateľnejšej úrovni.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.