Aký je nový R33 BlueDiesel? Nová nafta môže zmeniť všetko
Benzín a nafta to ešte nemajú zrátané, nahradiť by ich mohli umelé palivá a palivá získané z obnoviteľných zdrojov. Napríklad tento R33 BlueDiesel z Nemecka.
Vydané Text: Erik Stríž


R33 BlueDiesel od Volkswagenu spĺňa štandard DIN EN590, takže sa môže použiť v akomkoľvek naftovom motore. (foto: VW)

Tankovanie R33 BlueDiesel prebieha úplne normálnym spôsobom (foto: VW)
### Volkswagen nie je prvý a ani jediný Výroba benzínu a nafty z obnoviteľných zdrojov nie je svetovou novinkou, v minulosti sme sa už stretli aj so syntentickými palivami, ktoré sa ukázali ako schopné konkurovať konvenčne vyrobeným produktom. Ešte v roku 2015 Audi informovalo o spustení výroby syntetickej nafty s názvom **e-diesel**, ktorá sa vyrábala **výhradne z vody, oxidu uhličitého a ekologicky získanej elektrickej energie**. Vtedy sa CO2 získaval z bioplynovej stanice, avizované ciele však boli veľmi smelé: využívať oxid uhličitý, ktorý je priamo v atmosfére. Okrem umelej nafty sa Audi aktívne číní aj v súvislosti s benzínom. Začiatkom roka ste si na Autovinách mohli prečítať článok o tom, že Audi **testuje syntentický e-benzín a e-naftu už plánuje vyrábať vo veľkom**.

Audi pracuje na syntetickom benzíne a umelej nafte už roky a s veľkými úspechmi

Benzín a nafta to ešte nemajú zrátané, nahradiť by ich mohli umelé palivá a palivá získané z obnoviteľných zdrojov.
Zdroje:
Audi testuje syntentický e-benzín, e-naftu už plánuje vyrábať vo veľkom
R33 BlueDiesel
Zahajena vyroba synteticke nafty
Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk