Facelift Toyoty Prius prináša veľké prekvapenie! Toto sme nečakali:

Toyota Prius rozhodne nepatrí k najkrajším autám na planéte ani po modernizácii. Jemných zmien sa dočkali zadný nárazník aj svetlomety vpredu a vzadu. Novinky sa týkajú skôr technického vybavenia hybridného Priusu. **Po novom bude totiž k dispozícii aj s pohonom všetkých štyroch kolies nazývaným Hybrid AWD-i.** Pohon zadnej nápravy je vyriešený dodatočným elektromotorom na zadnej náprave, ktorý dopĺňa… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Toyota Prius rozhodne nepatrí k najkrajším autám na planéte ani po modernizácii. Jemných zmien sa dočkali zadný nárazník aj svetlomety vpredu a vzadu. Novinky sa týkajú skôr technického vybavenia hybridného Priusu. **Po novom bude totiž k dispozícii aj s pohonom všetkých štyroch kolies nazývaným Hybrid AWD-i.** Pohon zadnej nápravy je vyriešený dodatočným elektromotorom na zadnej náprave, ktorý dopĺňa štandardné hybridné ústrojenstvo s 1,8 litrovým agregátom pod kapotou. **V závislosti od okolitých podmienok sa bude pohon zadnej nápravy automaticky pripájať.** Zadná náprava pomôže pri rozjazdoch, ale aj v prípade detekcie zníženej trakcie kolies, a to až do rýchlosti 70 km / h.
Toyota zároveň dodáva, že ďalší elektromotor ani nové batérie nijako neovplyvnili vnútorný priestor Priusu či objem kufra. Nového akumuátora sa napokon dočká aj klasická verzia s pohonom predných kolies. **Na palubnej doske bola čiastočne zmenená grafika prístrojového panelu, úpravou prešiel volant, dotykový infotainment.** Displej by mal teraz reagovať rýchlejšie a tiež sa zväčšila priehradka pre bezdrôtové dobíjanie telefónu. V štandardnej výbave sa novo objaví funkcia automatického brzdenia s detekciou chodcov, asistent jazdy v pruhu, automatické stmievanie diaľkových svetiel a taktiež adaptívny tempomat. Viac podrobností o vylepšeniach ale automobilka zatiaľ neuvádza.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.