Bratislavu čakajú obrovské zmeny v doprave, nový primátor Vallo má veľké plány

Nový bratislavský primátor Matúš Vallo staval svoj predvolebný program na veľmi konkrétnych plánoch aj o doprave.
Vydané  Text: 
Zdroj foto: Facebook.com/Matúš Vallo má rád Bratislavu
V komunálnych voľbách, ktorých hlasovanie prebehlo 10. novembra 2018, bol za nového bratislavského primátora zvolený Matúš Vallo, ktorý okrem samého seba reprezentuje aj svoj realizačný tím a konkrétny plán pre budúci rozvoj hlavného mesta. Na poste vystriedal Iva Nesrovnala, ktorý v komunálnych voľbách kandidoval tiež, ale za favoritov sa považovali práve Vallo a Václav Mika. Súčasťou predvolebnej kampane Matúša Valla boli aj plány modernizovať dopravu v hlavnom meste. So svojím tímom sa bude snažiť podporiť rezidentov, budovať záchytné parkoviská, modernizovať parkovaciu politiku mesta a zjednodtiť ju, ďalej vylepšiť mestskú hromadnú dopravu a zaviesť používanie aplikácie Sygic pre reguláciu dopravy v meste. Pozitívnych zmien by sa mali podľa plánu dočkať aj cyklisti. Na pláne novej dopravy pracovalo 76 odborníkov dva roky a vylučuje napríklad rozširovanie ciest či budovanie metra.
Sú to smelé plány, ktoré reagujú na aktuálnu komplikovanú dopravnú situáciu v Bratislave. Zvýhodnia však rezidentov a zásadným spôsobom obmedzia ľudí dochádzajúcich do Bratislavy za prácou. Podľa plánu Matúša Valla by mali títo ľudia zaparkovať auto na okraji mesta a potom sa po meste ďalej pohybovať už iba prostredníctvom mestskej hromadnej dopravy, ktorá takisto plánuje reorganizáciu. Súčasťou týchto zmien má byť aj zavedenie expresných liniek a nových prestupových uzlov, ktoré by cestovanie po meste spravili rýchlejším a pohodlnejším. Vallo má záujem vybudovať 76 kilometrov nových cyklotrás, ktoré vidí reálne zrealizovať v priebehu 8 rokov.
Plán ďalej počíta so 150 novými bezbariérovými prechodmi pre chodcov a reguláciou dopravy prostredníctvom mobilnej aplikácie. Tá by mala vodičov v meste navádzať na také trasy, aby sa zabezpečila plynulosť dopravy. Na jednom z videí Matúš Vallo uvádzal ako príklad takejto aplikácie slovenský Sygic.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk


ODPORÚČANÉ