Bratislavu čakajú obrovské zmeny v doprave, nový primátor Vallo má veľké plány

Nový bratislavský primátor Matúš Vallo staval svoj predvolebný program na veľmi konkrétnych plánoch aj o doprave.
Vydané  Text: 
Zdroj foto: Facebook.com/Matúš Vallo má rád Bratislavu
V komunálnych voľbách, ktorých hlasovanie prebehlo 10. novembra 2018, bol za nového bratislavského primátora zvolený Matúš Vallo, ktorý okrem samého seba reprezentuje aj svoj realizačný tím a konkrétny plán pre budúci rozvoj hlavného mesta. Na poste vystriedal Iva Nesrovnala, ktorý v komunálnych voľbách kandidoval tiež, ale za favoritov sa považovali práve Vallo a Václav Mika. Súčasťou predvolebnej kampane Matúša Valla boli aj plány modernizovať dopravu v hlavnom meste. So svojím tímom sa bude snažiť podporiť rezidentov, budovať záchytné parkoviská, modernizovať parkovaciu politiku mesta a zjednodtiť ju, ďalej vylepšiť mestskú hromadnú dopravu a zaviesť používanie aplikácie Sygic pre reguláciu dopravy v meste. Pozitívnych zmien by sa mali podľa plánu dočkať aj cyklisti. Na pláne novej dopravy pracovalo 76 odborníkov dva roky a vylučuje napríklad rozširovanie ciest či budovanie metra.
Sú to smelé plány, ktoré reagujú na aktuálnu komplikovanú dopravnú situáciu v Bratislave. Zvýhodnia však rezidentov a zásadným spôsobom obmedzia ľudí dochádzajúcich do Bratislavy za prácou. Podľa plánu Matúša Valla by mali títo ľudia zaparkovať auto na okraji mesta a potom sa po meste ďalej pohybovať už iba prostredníctvom mestskej hromadnej dopravy, ktorá takisto plánuje reorganizáciu. Súčasťou týchto zmien má byť aj zavedenie expresných liniek a nových prestupových uzlov, ktoré by cestovanie po meste spravili rýchlejším a pohodlnejším. Vallo má záujem vybudovať 76 kilometrov nových cyklotrás, ktoré vidí reálne zrealizovať v priebehu 8 rokov.
Plán ďalej počíta so 150 novými bezbariérovými prechodmi pre chodcov a reguláciou dopravy prostredníctvom mobilnej aplikácie. Tá by mala vodičov v meste navádzať na také trasy, aby sa zabezpečila plynulosť dopravy. Na jednom z videí Matúš Vallo uvádzal ako príklad takejto aplikácie slovenský Sygic.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.