Renault obmedzí naftové motory, nahradia ich hybridy

Redakcia, 11.10.2018
Značka Renault sa bude uberať cestou, ktorú už dávnejšie nastúpil Peugeot. Nafte zvoní umieračik.
Renault Captur 1.5 dCi po FL

Zrejme smerujeme ku koncu dieselu. Je to koniec hry,“ povedal na parížskom autosalóne generálny riaditeľ Renaultu Carlos Ghosn a ešte viac tým podnietil špekulácie o tom, že Renault s naftou v osobných automobiloch defintívne končí. Či sa to dotkne aj úžitkových vozidiel, nevieme, ale dovolíme si pochybovať.

Nebude to otázka jedného roka, veď iba nedávno francúzska automobilka predstavila novú generáciu vznetových agregátov 1.5 Blue dCi, 1.7 Blue dCi a 2.0 Blue dCi, ale trend je nespochybniteľný. Nafte zvoní pomyslený umieračik a ďalšou značkou, ktorá udrie na tento zvon, bude práve Renault.

Napríklad automobilky Volvo, Peugeot, Nissan a koncern FCA už s vývojom nových naftových motorov ani nepočítajú. Predchádzajúce multimiliardové investície, ktoré sa do dieselov investovali v celom autopriemysle, stále nie sú dosť na to, aby sa zapáčili autoritám určujúcim emisné normy.

Budúcnosť pohonu osobných automobilov tkvie v benzíne a elektrifikácii, na ktorú nastúpi aj Renault. Podľa Ghosna je zákazníkom úplne jedno, na čo jazdí ich auto, zaujímajú sa prevádzkové náklady a zostatkovú cenu. A tá je dnes v prípade naftových áut dramaticky ohrozená, pretože odvšadiaľ počúvame predpovede o postupnom celoplošnom zákaze tohto typu paliva.

Renault pripravuje hybridný pohon dokonc aj v novej generácii Clia, Megane a Capturu už v roku 2020. Alternatívou budú pohony e-tech, ktoré kombinujú štandardnú zážihovú jednotku s objemom 1,6 litra s dvomi elektromotormi. Jeden bude pracovať ako štartér, druhý bude dopomáhať benzínovému agregátu znižovať spotrebu a emisie.

Prečítajte si aj:


TEST: Renault Captur X-MOD 1.5 dCi - Dozrel do krásy

Peter Orosz


Plug-in hybridy by mali byť schopné čisto elektrickej jazdy na aspoň 50 kilometrov a napríklad Clio hybrid bude mať elektrický dojazd ako eventualitu.

O trende zametania naftových motorov pod koberec si myslíme svoje, pretože sú oblasti, v ktorých sú zatiaľ naftové motory nenahraditeľné. Správnou cestou sa nám javí napríklad riešenie od značiek KIA a Mercedes-Benz, ktoré už predstavili naftové plug-in hybridy.

Trend je ale trend a vyzerá to tak, že generálka motoru o niekoľko rokov bude znamenať prevíjanie elektromagnetických cievok na statore elektromotora, keď začne bzučať príliš nahlas...