Honda predstavila unikátny hybridný systém! Ako funguje?

Najnovšia generácia obľúbeného SUV príde do Európy aj s úplne novým hybridným pohonom, ktorý sa vyznačuje inovatívnou **technológiou multimodálneho pohonu (i-MMD).** Tá zabezpečuje plynulé prepínanie troch prednastavených jazdných režimov – **EV Drive, Hybrid Drive a Engine Drive.** Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa hybridné CR-V bude automaticky prepínať medzi ekologickými režimami Hybrid Drive a EV Drive…. Prečítať celé
Vydané  Text: 
Najnovšia generácia obľúbeného SUV príde do Európy aj s úplne novým hybridným pohonom, ktorý sa vyznačuje inovatívnou **technológiou multimodálneho pohonu (i-MMD).** Tá zabezpečuje plynulé prepínanie troch prednastavených jazdných režimov – **EV Drive, Hybrid Drive a Engine Drive.**
Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa hybridné CR-V bude automaticky prepínať medzi ekologickými režimami Hybrid Drive a EV Drive. V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor navyše využiť na dobíjanie akumulátora. Režim Engine Drive je najefektívnejším nastavením pre rovnomernú jazdu vysokou rýchlosťou na diaľnici. Inžinieri hybridného CR-V usilovne pracovali na tom, aby **prechod medzi zdrojmi energie vrátane funkcie motora štart/stop pri zastavení bol pre cestujúcich prakticky nepostrehnuteľný.**
Unikátna je tiež **samočinná prevodovka, ktorá používa jeden fixný prevodový pomer.** Ten vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s následným plynulejším prenosom krútiaceho momentu. Po technickej stránke je tento systém v porovnaní s klasickými planétovými prevodovkami e-CVT výrazne efektívnejší. Pod kapotou **nebude chýbať ani konvenčný spaľovací agregát i-VTEC o objeme 2,0 litra s výkonom 135 kW** a maximálnym krútiacim momentom 315 Nm. Ten bude spolupracovať najmä **s elektromotorom a zabudovaným lítium-iónovým akumulátorom.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.