Volkswagen Beetle skutočne končí, o elektromobile sa iba špekuluje

Legendárny a ikonický Beetle dostáva vo Volkswagene stopku. O nástupcovi sa iba špekuluje, konkrétne riešenia od výrobcu neprichádzajú.
Vydané  Text: 

Volkswagen Beetle „Chrobák“ je jedno z najpredávanejších vozidiel v histórii. Prvý kus vzišiel z výroby v roku 1938, posledný 30. júla 2003. Išlo o chrobáka s poradovým číslom 21 529 464. Neskôr sa do predaja dostala nová verzia New Beetle, ktorá však od pôvodcu prevzala iba vzhľad, charakter sa vo veľkej miere zmenil tým, že motor sa presunul dopredu a poháňaná bola predná náprava. Originál mal motor vzadu a pohon zadných kolies.
Dnes už vieme, že Beetle nie je predmetom záujmu koncernu Volkswagen a jeho výrobu ukončuje práve tento rok. O nástupcovi nehovorí nič, v motoristických médiách sa špekuluje iba o tom, že nová generácia by mohla prísť opäť s pohonom zadných kolies, ale s plne elektrickým hnacím ústrojenstvom. Teraz sú to však iba odhady a predpoklady bez reakcie od Volkswagenu.
## Kontroverzný pôvod Beetle je legendárny automobil a hoci patrí k tým najpredávanejším na svete, v súčasnosti o neho nie je záujem. Ročne sa ho predá približne 40-tisíc kusov, čo je v porovnaní so stotisícovými a miliónovými predajmi iných modelov rovnakého výrobcu zanedbateľné číslo. Volkswagen teda s dedičtvom minulosti už v budúcnosti nepočíta. Charakter chrobáka je nezameniteľný a ľudia ho vnímajú prevažne pozitívne aj napriek tomu, že zelenú jeho výrobe dal sám Adolf Hitler. On konkrétne mal záujem o automobil pre obyvateľov Tretej ríše, ktorý by bol dostatočne priestranný, rýchly, praktický a najmä lacný. Cena vtedajšieho nového kusu mala konkurovať cene obyčajného motocykla. Návrh od konštruktéra Ferdinanda Porscheho a dizajnéra Erwina Komendu pôvodne dostal schvaľovací podpis od Hitlera už v roku 1933, ale v dôsledku prípravy na vojnu a samotnej vojny sa s výrobou začalo až po roku 1945, pochopiteľne už bez Hitlera. Dovtedy vyrobené prototypy boli zničené pri bombardovaní.
Pôvodne sa mal Chrobák volať KdF-Wagen, tento názov vytvoril Ferdinand Porsche ako odkaz na organizáciu Kraft durch Freude, odnože nacistickej Nemeckej pracovnej fronty, uvádza Wikipedia. Tento názov však neprešiel a automobil sa stal známy ako Typ 1, až po vojne nadobudol prezývku Chrobák.


Text spracoval: Erik Stríž
Zdroje informácií:
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_New_Beetle
https://www.novinky.cz/auto/400624-soucasny-vw-beetle-pry-bez-nahrady-skonci-v-roce-2018.html
https://sk.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Chrob%C3%A1k
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Beetle
https://www.digitaltrends.com/news/next-gen-volkswagen-beetle-gets-electrified-and-a-total-of-four-doors/#/1
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/476302-vw-beetle-chrobak-mozno-dostane-sancu-ale-len-elektricku/
https://auto.sme.sk/c/20879446/volkswagen-beetle-po-20-rokoch-konci-vo-vyrobe.html









Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.