Išli by ste do toho? Audi chce nový prvok zaradiť do sériového auta!

Ako prvý sériový automobil na svete môže mať Audi e-tron prototyp na želanie virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá. **Automobilka tvrdí, že v porovnaní s klasickými spätnými zrkadlami majú mnoho praktických predností v oblasti komfortu a bezpečnosti.** V ich plochých držiakoch je na šesťuholníkovom konci **integrovaná malá kamera s rozlíšením 1280 x 1080 pixlov.** Elektrické vyhrievanie chráni objektív kamery pred… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Ako prvý sériový automobil na svete môže mať Audi e-tron prototyp na želanie virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá. **Automobilka tvrdí, že v porovnaní s klasickými spätnými zrkadlami majú mnoho praktických predností v oblasti komfortu a bezpečnosti.** V ich plochých držiakoch je na šesťuholníkovom konci **integrovaná malá kamera s rozlíšením 1280 x 1080 pixlov.** Elektrické vyhrievanie chráni objektív kamery pred zarosením a zamrznutím a tým zabezpečuje dobrú viditeľnosť za každého počasia. Keď kamera rozozná nečistotu, automaticky sa aktivuje vyhrievanie. Navyše sa zobrazí upozornenie v združenom prístroji ak je potrebné kameru očistiť manuálne.
Kamera automaticky reguluje jas obrazu podľa intenzity svetla okolia, napríklad pri jazde cez tunel. Každý držiak virtuálneho zrkadla okrem toho obsahuje bočné smerové svetlo z LED a na želanie kameru pre virtuálny pohľad na vozidlo zhora. **Oproti štandardným vonkajším spätným zrkadlám virtuálne zrkadlá redukujú šírku vozidla o 15 centimetrov. Rovnako ako konvenčné zrkadlá sa aj virtuálne dajú manuálne sklopiť.**
Obrazy kamier sa zobrazujú digitálne spracované na displejoch OLED s rozlíšením 1200 x 800 pixlov s vysokým kontrastom, umiestnených na prechode medzi prístrojovým panelom a dverami. Displeje sú harmonicky integrované do oblúka „Wrap-around“, ktorý obopína kokpit. Obrazovky s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov) majú senzor priblíženia: keď sa prst priblíži k povrchu, zobrazia sa symboly, pomocou ktorých môže vodič dotykom prepínať rozličné nastavenia. **Tak sa dá posunúť určitý výrez obrazu a tým prispôsobiť želanému zornému poľu alebo sa obraz dá priblížiť i oddialiť. Okrem toho vodič môže na svojom displeji nastavovať virtuálne spätné zrkadlo na strane spolujazdca.**
Virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá sa dajú prispôsobiť pre rozličné jazdné situácie a tým zvyšujú bezpečnosť. V systéme MMI môže vodič zvoliť tri zobrazenia – pre diaľnicu, odbočovanie a parkovanie. Systém automaticky prepína medzi zobrazeniami. Diaľničné zobrazenie sa objaví, keď vozidlo ide rýchlejšie ako 90 km/h a navigačný systém hlási, že je na diaľnici. Obraz sa priblíži aby bolo možné lepšie odhadnúť rýchlosti pre rýchlej jazde – vozidlá sa zjavujú väčšie. **Keď vodič signalizuje odbočovanie alebo zmenu jazdného pruhu zapnutím smerových svetiel, odbočovacie zobrazenie rozšíri výrez obrazu na príslušnej strane. Tým sa zmenší mŕtvy uhol.** Keď vodič zaradí spiatočku, kamera zobrazí obrubník pre zlepšenie prehľadu pri parkovaní. Obraz sa rozšíri smerom nadol – podobne ako automatické sklonenie normálneho zrkadla pri cúvaní.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.