Zmení Elon Musk značku? Na Hyperloope pre Dubaj sa podieľa aj BMW!

Superrýchla doprava pre vyvolených má už finálny dizajn prepravnej kapsule.
Vydané  Text: 

**Keď sa hovorí o projekte superrýchlej verejnej dopravy Hyperloop, v mysliach sa nám automaticky vybavuje obraz Elona Muska a jeho automobilovej značky Tesla. Pravdou však je, že na dubajskej verzii projektu sa podieľa iná automobilka – odnož nemeckého BMW. Dnes sa pôvodný Hyperloop volá celým názvom Virgin Hyperloop One a jeho generálnym riaditeľom je od roku 2015 Rob Lloyd.** Hyperloop je ambiciózny a mimoriadny projekt. Koncept verejnej dopravy, ktorá by nielen vysoko efektívna, ale predovšetkým nadštandardne rýchla, sa už dočkáva realizácie v Dubaji. Pôvodne sa špekulovalo aj o strednej Európe, dokonca priamo o Slovensku, táto správa sa však týka iba jeho blízkovýchodnej verzie. Takzvanú kapsulu pre Hyperloop, teda akési postmoderné kupé pre pasažierov, navrhla firma Designworks, kreatívna poradenská spoločnosť koncernu BMW Group. Je to paradoxné, pretože Hyperloop si zvyčajne spájame skôr s Teslou a jej typickými minimalistickými črtami. Minimalistický je aj interiér kapsule, ktorá bola súčasťou podujatia Mesiac inovácií SAE (UAE Innovation Month). Široká verejnosť tak mala po prvýkrát možnosť prezrieť si reálny prototyp Hyperloopu v životnej veľkosti. Na projekte sa okrem Designworks podieľali aj spoločnosti Virgin Hyperloop One a Road and Transport Authority of Dubai (RTA).
Ako uvádza BMW vo svojej tlačovej správe, kapsula na prepravu osôb by vďaka elektromagnetickému pohonu mala vo vákuovom tuneli premávať rýchlosťou až 1 080 km/h. Umožní tak prepravu z Dubaja do Abú Zabí za 12 minút. Spoločnosť Virgin Hyperloop One v súčasnosti rokuje o ďalšej fáze vývoja (Fáza 2) so spoločnosťou RTA s jasným cieľom – postaviť celosvetovo prvý prepravný systém Hyperloop na území Spojených arabských emirátov alebo na Strednom východe. Najväčšou výzvou, s ktorou sa musel tím Designworks popasovať, bolo vytvorenie pohodlného a zaujímavého interiéru bez okien, v ktorom musela byť splnená základná požiadavka – cestujúci musia počas celej jazdy sedieť. Na prvý pohľad veľmi obmedzujúce prostredie pretransformoval tím Designworks na osobnejší priestor s výraznou inklináciou k minimalizmu a postmodernému dizajnu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.