Nové auto pre Trumpa je už skoro hotové, detaily o Cadillac One sú však tajné

O tom, že prezident Spojených štátov bude mať nové auto, vieme už od mája minulého roka. Už prebehlo jeho testovanie, ale zatiaľ je stále kamuflované. Vieme, že to bude Cadillac, bude výrazne predĺžený a vznikne v 12 dokonale rovnakých exemplároch.
Vydané  Text: 

Automobily pre amerického prezidenta boli v posledných dekádach po technickej stránke výrazne odlišné od civilných vozidiel, v prvom rade spĺňali náročné bezpečnostné kritériá. Zrejme najväčší rozmach bezpečnosti prezidentských vozidiel nastal po roku 1963, v ktorom atentátnik zavraždil prezidenta J.F. Kennedyho. Predtým prezident jazdil aj v otvorenom kabriolete, čo sa ukázalo ako fatálna chyba.
Prezidentská limuzína Cadillac „The Beast“, ktorá vozila Baracka Obamu aj Donalda Trumpa
Aktuálnou prezidentskou limuzínou je Cadillac The Beast, teda rovnaké vozidlo, ktoré vozilo aj prezidenta Baracka Obamu. Modernizovaná verzia pre Donalda Trumpa dostane inovovaný dizajn v štýle modelu CT6 a čo sa týka technických parametrov, k tým sa verejnosť len tak nedostane. Sú tajné. Isté je, že v porovnaní s dosluhujúcim Beastom od Obamu bude novinka ešte bezpečnejšia a o niečo rozmernejšia. Aj napriek takmer civilnému vzhľadu ide o obrnené vozidlo, prakticky tank na hrubom podvozku so štyrmi kolesami.
Prezidentská limuzína Cadillac One „The Beast“ pre Donalda Trumpa (foto: AutoWeek)
Obamovo auto malo vlastný systém okysličenia, hasiaci systém, nočné videnie, zásoby slzného plynu a pneumatiky run-flat, karoséria a okná boli nepriestreľné, dokonca sa vo výbave vraj nachádzali aj zásoby krvi, ktoré by mohli byť v prípade núdze podané prezidentovi. To isté a ešte viac sa očakáva od novej limuzíny. Novinka bude maximálne odolná aj pred útokom chemickými zbranaňami, čo je práve v súvislosti s aktuálnymi udalosťami vo svete mimoriadne žiadúce. Americkí prezidenti jazdia značku Cadillac od začiatku 20. storočia. Prvým bol Woodrow Wilson, ktorý sa Cadillacu predstavil v roku 1919 v meste Boston.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.