Automobilka Fiat v minulosti určovala smer vývoja osobných automobilov, dnes sa pomaly sťahuje do úzadia. Slabý výber technicky zastaraných modelov sa každoročne podpisuje na predajných číslach nielen u nás, ale aj v Európe.

Na ženevskom autosalóne to potvrdil aj samotný šéf koncernu FCA, Sergio Marchionne, ktorý za akéhosi lídra už považuje značku Jeep. Verejnosť dlhodobo špekulovala aj nad prípadným odpredajom značky Fiat, no Sergio túto možnosť okamžite zmietol zo stola. Z jeho vyjadrenia je jasné, že Fiat nie je a ani nebude na predaj: „Kórejčania majú záujem o všetko, ale nikdy sme s nimi na túto tému nehovorili. Máme niekoľko dobrých modelov, o ktorých si myslím, že sú budúcnosťou značky.“


O ďalšom postupe sa rozhodne na konferencii už v júni, kde sa vedenie koncernu stretne s investormi. Neistý osud majú autá z modelovej rodiny Tipo, ktoré sa pravdepodobne nedočkajú priameho nástupcu a je otázne, či ešte pred koncom výroby vôbec prejdú nejakou modernizáciou. Tešiť sa však môžu fanúšikovia mestského Punta. Novinka má byť postavená na základoch juhoamerického modelu Argo, ktorý bude prispôsobený požiadavkám európskeho trhu.
Zelenú by mali dostať aj ďalšie modely z rodiny 500 a Panda. Úplne nové modely či výrazné inovácie však nečakajte, automobilka bude pracovať čo najdlhšie s tým, čo momentálne má. Podrobnejšie informácie, týkajúce sa modelov a samotného pôsobenia značky Fiat v Európe, budú zverejnené až po konferencii v lete.