Tento článok nám cez víkend zhodil server! Nové Citigo s dizajnom Octavie zaujalo


Obrovský záujem slovenskej a českej verejnosti o redizajn malého modelu Citigo je enormný, čo je v priamom protiklade s tým, čo prezentuje automobilka. Tá priznáva, že malý automobil nie je veľkým úspechom a jeho ďalšej generácie sa už nedočkáme. Zákazníci si skrátka vyberajú väčšie automobily, za ktoré priplatia iba zopár tisíc eur, ktoré sa na splátkach za auto prejavia iba v niekoľkých eurách mesačne navyše.
Možno by automobilke naozaj pomohlo, keby to riska, subkompaktné auto opäť výraznejšie redizajnovala a jeho cenu nastavila mimoriadne nízko. Ale to sú už iba naše divoké špekulácie…

Čítajte pôvodný článok o našej fiktívnej novej Škode Citigo
Autosalón v New Yorku sa stal dejiskom premiéry úplne novej Škody Citigo, ktorá prekvapila nielen verejnosť, ale aj odborníkov. Nikto nečakal, že by sa tento neúspešný model mohol v ponuke automobilky objaviť opäť s ešte väčšími ambíciami.
Kľúčové vlastnosti aprílového Citiga:
• dizajn inšpirovaný aktuálnou Škodou Octavia;
• športový paket RS;
• automatické núdzové brzdenie;
• funkcie pre aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu;
• 360° kamerový systém;
• LED svetlomety;
• virtuálny kokpit namiesto analógovej prístrojovky;
• cena štartuje na 4 990 € vrátane dane

Škoda Citigo nemá najlepšie vyhliadky, pretože o ňu verejnosť nemá záujem. Tá si radšej priplatí zopár tisíc eur navyše a kupuje si plnohodnotné Rapidy alebo Fabie, pretože Citigo je skutočne iba z núdze cnosť. Všetko by sa to ale mohlo zmeniť, keby Škodovka najmenšiemu modelu dopriala agresívny estetickejší zovňajšok inšpirovaný liftbackom Octavia, dopriala mu početné technologické inovácie a cenou by výrazne podliezla akúkoľvek konkurenciu. Zatiaľ sa však nič také nedeje, respektíve dúfame, že sa Škoda nechá inšpirovať a niektoré z návrhov prevedie do reality.
Keby sa autosalón v New Yorku nekonal práve v čase, keď je prvý apríl a nemali sme schopného grafika, ktorý dokáže fotky modelu Citigo po facelifte v roku 2017 skombinovať s dizajnom Škody Octavie RS, aj by sme uverili tomu, že Škoda skutočne zvažuje výrobu a predaj takéhoto modelu.
V skutočnosti model Citigo končí a zrejme ho nezachráni ani to, keby mu výrobca doprial výrazný redizajn. Ľudia už skrátka subkompaktné autá nechcú.

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk